ساری- مدیر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه ای مازندران از کاهش ۳۶ درصدی بارندگی در شرق مازندران خبر داد.

کاهش ۳۶ درصدی بارندگی در شرق مازندران

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی آب منطقه ای مازندران، قربانعلی خدابخشی افزود: بخش مرکزی مازندران نیز با ۱۳ درصد کاهش و مناطق غرب استان با ۶ درصد افزایش در مقایسه با دوره شاخص درازمدت مواجه بوده اند .

وی اضافه کرد: در طی چهار ماه گذشته ۲۳۸ میلی متر بارش در استان اتفاق افتاده که به طور متوسط در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، ۱۳ درصد و در مقایسه با دوره درازمدت ۱۱ درصد کاهش را نشان می دهد.

مدیرمطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه ای مازندران میزان تغییرات آبدهی رودخانه را در این مدت مثبت اما در مقایسه با دوره شاخص دراز مدت این رقم را منفی اعلام کرد و گفت: میزان تغییرات آبدهی در مقایسه با سال گذشته ۸ درصد افزایش و در مقایسه با دوره دراز مدت ۲۰ درصد کاهش نشان می دهد که بیشترین کاهش مربوط به سه رودخانه تجن، نکارود و تالار می باشد.

خدابخشی تغییرات حجم آبخوان (آب زیرزمینی) دشت های استان را در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با ۵ میلیون متر مکعب افزایش و در مقایسه با شاخص دراز مدت با شش و دو دهم میلیون متر مکعب کاهش ارزیابی کرد و افزود: در تلاش هستیم با اجرای طرح احیا و تعادل بخشی، کمبود مخازن زیرزمینی را در درازمدت جبران کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.