رشتخوار -روز گذشته در محور رشتخوار - تربت حیدریه سه تصادف مرگبار رخ داد و این بار جاده مرگ متاسفانه دو نفر از فرهنگیان رشتخوار را به کام مرگ فرستاد و جامعه بزرگ فرهنگی این شهرستان و ۱۳ هزار دانش آموز منطقه را عزادار کرد.

جاده رشتخوار- تربت حیدریه جامعه فرهنگیان را عزادار کرد/۵ سال از وعده های راه و شهرسازی می گذرد

جمعی از فرهنگیان رشتخوار در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین دوشنبه ضمن ابراز همدردی با خانواده های فرهنگیان این شهرستان گفتند:خبر درگذشت دو تن از عزیزان جامعه ی فرهنگی اگر چه تأسف برانگیز و تألم بار است لکن باید از سویی دیگر تفکر برانگیز و تأمل بار باشد.

حسین احمد پور یکی از فرهنگیان رشتخوار به قدس انلاین  گفت:به راستی تا کی باید شاهد شنیدن چنین اخبار ناگواری در شهرستان رشتخوار باشیم؟ و تا چه زمانی باید نظاره گر پر پر شدن عزیزانمان در جاده ها باشیم؟ آیا هر ماه باید منتظر اخباری این چنینی باشیم و تنها به قرائت فاتحه و اخلاص بسنده کنیم؟

وی اظهار داشت: وقت آن نرسیده است که مسئولین فکری برای جاده های مواصلاتی شهرستان رشتخوارجهت چهار بانده شدن این محور مرگبار انجام دهند  و برای رفع این مشکل تصمیمی صحیح اتخاذ و اقدامی سریع اعمال کنند؟

وی گفت:چهار بانده سازی این جاده که مصوبه استاندار دولت قبل  و کنونی بوده  از سال ۹۰ رسما آغاز شده و امروز از سمت خواف تا سلامی مسیر کوتاهی  تکمیل شده است.

وی گفت:برای اجرای قطعه پایانی رشتخوار- تربت که عمده تصادفات مرگ بار در این مسیر روی می دهد نیاز به اعتبار و پی گیری مجدد نماینده خواف و رشتخوار و مسئولان وزارت راه دارد.

این فرهنگی می گوید:شهروندان رشتخواری  و رهگذران که به این جاده، جاده مرگ می گویند انتظار دارند این محور طبق برنامه اعلام شده به بهره برداری برسد و دیگر شاهد حوادث ناگوار در این قطعه نباشند.

جمعی از دانش آموزان این شهرستان هم در پی کشته شدن معلم خود گفتند: جاده رشتخوار- تربت حیدریه تا کی باید شاهد سریال تصادفات جاده‌ای  باشند.

محمد قاسمپور مدیر آموزش و پرورش رشتخوار  نیزبا عرض تسلیت  به جامعه بزرگ فرهنگیان استان خراسان گفت: در این سانحه دو تن از همکاران آموزش و پرورش شهرستان رشتخوارکه در حال برگشت از مدرسه بودند بر ثر تصادف فوت کردند.

وی با اشاره به افزایش تصادفات در محور رشتخوار - تربت حیدریه گفت: این محور با توجه به افزایش حجم ترافیک و کم عرضی جاده نیاز سریع به افزایش باند و اعتبار دارد.

 وی خاطر نشان کرد: جاده کم عرض اصلی محور رشتخوار به تربت حیدریه  جوابگوی نیاز کنونی  تردد هزاران کامیون سنگین و خود رو های سبک و سنگین  نیست.

رییس شورای بخش مرکزی رشتخوار هم با انتقاد از مسئولان وزارت راه گفت: در سال جاری صد ها آسیب جدی ناشی از تصادفات جاده ای محور مرگ به خانواده های شهرستان  رشتخوار به دلیل کم عرض بودن جاده ای و دو بانده نشدن این محور وارد شد ه و هزاران خا نواده  را داغدار کرده است.

اصغر رمضانی به قدس آنلاین با اشاره به این که این محور در استان خراسان رضوی تقربیا رتبه اول تصافات را در سال جاری از آن خود کرد؛ گفت:تاکنون محور مرگبار رشتخوار به تربت حیدریه صد ها نفر از نخبگان  شهرستان رشتخواربه کام مرگ فرستاده است.

وی با درخواست از مسئولان برای تزریق اعتبارات ملی خواستار اجرایی شدن دو بانده شدن این محور جهت کاهش تصادفات شد.

وی با اشاره به مصوبه شورای ترافیک شهرستان رشتخوار گفت: متاسفانه هنوز ایستگاه  پلیس راه در این محور مستقر نشده است.

شایان ذکر است روز گذشته سه تصادف مرگبار در محور رشتخوار به تربت حیدریه رخ داد که دو نفر کشته و۷ نفر مصدوم و به بیمارستانهای تربت حیدریه منتقل شدند.

.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.