۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۳
کد خبر: 498406

رئیس اتحادیه آفریقا روز دوشنبه در واکنش به فرمان دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا برای ممنوعیت ورود اتباع ۷ کشور مسلمان از جمله سه کشور آفریقایی به آمریکا، آنرا زمینه ساز آغاز دورانی پر تنش در سطح قاره آفریقا عنوان کرد.

واکنش اتحادیه آفریقا به فرمان ترامپ

به گزارش "قدس آنلاین"،   آدیس آبا با پایتخت اتیوپی مقر دائمی و محل برگزاری اجلاس سران این اتحادیه، «انکوسازانا دلامینی زوما» در سخنرانی افتتاحیه این اجلاس، فرمان اجرایی ترامپ را بزرگترین مشکل اتحادیه آفریقا برای دستیابی به اهداف اتحاد و همبستگی آن خواند.
رئیس اتحادیه آفریقا خطاب به سران ۵۵ کشور عضو این تشکل گفت: اتحادیه آفریقا با این تصمیم وارد دورانی پرتنش می شود که تصمیم گیری درباره آن نیز آسان نخواهد بود.
زوما به عنوان بیوه رئیس جمهوری آفریقای جنوبی و وزیر خارجه پیشین این کشور افزود:
همان کشوری که روزی بسیاری از مردم همین قاره آفریقا را در دوره تجارت برده‌ها از آنسوی اقیانوس آرام در خود جای داد، اکنون تصمیم گرفته پناهجویان برخی از همین کشورهای آفریقایی را به خاک خود راه ندهد.
وی خطاب به رئیس جمهوری آمریکا گفت:به درستی که آفریقایی ها با این فرمان با یکی از بزرگترین چالش‌ها برای نیل به همبستگی و اتحاد روبه رو خواهند بود و مشخص هم نیست در این صورت چه اقدامی می توانند صورت دهند.
بیست و هشتمین اجلاس سران اتحادیه آفریقا امروز(دوشنبه) در آدیس آبابا آغاز به کار کرد و تا سه شنبه ادامه دارد.
دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا روز شنبه فرمانی را امضا و صادر کرد که به موجب آن مرزهای این کشور برای ۹۰ روز به روی پناهجویان و شهروندان هفت کشور اسلامی همچون عراق، ایران، لیبی، سومالی، سودان، سوریه و یمن بسته شد.
براساس گزارش ها، این فرمان شامل آن دسته از شهروندان با تابعیت دوگانه این کشورها با آمریکا که کارت سبز اقامتی آمریکا را دارند نیز می شود.
از جمله این که کنسولگری ها و مبادی وردی آمریکا از این پس به مدت ۴ ماه از پذیرش اتباع مهاجر این ۷ کشور به آمریکا خودداری می کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.