رئیس سازمان برنامه وبودجه کشور گفت: اعتبارات عمرانی کشور دربودجه سال آینده، ۶۲هزار و ۷۰۰میلیاردتومان است که ۱۰هزارمیلیاردتومان آن به چهار حوزه ریلی، محیط زیست، آب و فاضلاب اختصاص دارد.

اعتبارات عمرانی کشور در بودجه سال۹۶ بیش از ۶۲هزارمیلیاردتومان است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، محمدباقر نوبخت شامگاه دوشنبه در پایان سفر نیم روزه خود به استان مرکزی در جمع خبرنگاران در اراک اظهار داشت: ۶۲هزار و ۷۰۰میلیارد تومان اعتبارات عمرانی در بودجه سال ۹۶ در نظر گرفته شده که از این اعتبار، بیش از ۱۰هزار میلیارد تومان برای چهار اولویت گسترش شبکه حمل و نقل ریلی، محیط زیست، آب و فاضلاب اختصاص خواهد یافت.

وی افزود: لایحه یک هزار و ۸۴هزار میلیارد تومانی بودجه سال ۹۶ کشور از سوی دولت به مجلس تقدیم شده که از این میزان، ۳۷۱هزار میلیارد تومان بودجه عمومی و ۷۵۷هزار میلیارد تومان بودجه شرکت ها بانک ها و موسسات انتفاعی وابسته به دولت است.

بودجه عمومی کشور در سال آینده ۳۷۱هزار میلیارد تومان

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور بیان کرد: همچنین از ۳۷۱هزار میلیارد تومان بودجه عمومی، ۵۱هزار میلیارد تومان درآمدهای اختصاصی و ۳۲۰هزار میلیارد تومان اعتبارات و بودجه عمومی است که ۱۶۰هزار میلیارد تومان آن از محل مالیات و درآمدهای گمرکی و حدود ۱۱۶هزار میلیارد تومان نیز از محل واگذاری دارایی های سرمایه ای تامین می شود.

نوبخت خاطرنشان ساخت: گسترش شبکه حمل و نقل ریلی کشور یکی از اولویت های دولت یازدهم است و دولت در چارچوب اقتصاد مقاومتی تا پایان امسال، اتصال پنج مرکز استان به شبکه سراسری ریلی کشور را در دستور کار دارد.

طی ماه گذشته دو میلیون و ۹۰۰هزار بشکه نفت و میعانات گازی صادر شد

وی تصریح کرد: در سال های ۹۴ و ۹۵ هم با تحریم و هم محدودیتی که از سوی اوپک در زمینه تولید و صادرات نفت اعمال می شد روبرو بودیم که این موانع در پسابرجام برداشته شد و در دی ماه سال جاری ما توانستیم دو میلیون و ۹۰۰هزار بشکه نفت و میعانات گازی صادر کنیم و در سال ۹۶ نیز تلاش داریم از این ظرفیت استفاده کنیم.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور افزود: پیش بینی دولت برای درآمدهای نفتی سال آینده، یکصد و ۱۱هزار میلیارد تومان است و امیدواریم با بهره گیری از این شرایط رشد اقتصادی کشور را شتاب بخشیم.

وی بیان کرد: در شش ماهه اول امسال رشد اقتصادی کشور رشد حدود ۶.۵ درصدی با احتساب درآمدهای نفتی و ۴.۵ درصد بدون احتساب درآمدهای نفتی بوده و امیدواریم روند به همین منوال ادامه یابد تا اقتصاد ملی را نسبت به تکانه های بین المللی تقویت کنیم.

با هر اقدامی که منافع ملت ایران را تهدید کند مقابله می کنیم

نوبخت با اشاره به اقدامات اخیر رئیس جمهور جدید آمریکا گفت: هر اقدام خصمانه ای که از سوی آمریکا یا هر کشور دیگری در راستای تهدید منافع و مصالح ملت ایران انجام شود ملت ایران این حق را به دولت خود می دهد که با این اقدامات مقابله کند.

وی تصریح کرد: البته به نظر می رسد دولت جدید آمریکا با توجه به آن که به تازگی روی کار آمده، در مرحله آزمون و خطا است و تصمیماتی اخذ کرده که حتی مردم این کشور و دولت های دیگر نیز نسبت به آن معترض هستند.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور اظهار داشت: استان مرکزی در قانون بودجه سال ۹۵، ۲۴۶میلیارد تومان اعتبار برای طرح های عمرانی داشته که در سفر رئیس جمهور و هیات دولت به استان طی سال جاری ۹۲۹میلیارد تومان برای تکمیل طرح ها و پروژه های این استان اختصاص یافت.

۸۹ درصد اعتبارات سال جاری سفر رئیس جمهور به استان مرکزی، اختصاص یافت

وی افزود: این اعتبار برای ۵۵ طرح و پروژه در نظر گرفته شده که ۴۰۰میلیارد تومان آن طی سال جاری و ۵۲۹ میلیارد تومان نیز در سال ۹۶ تخصیص می یابد.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور بیان کرد: تاکنون حدود ۸۹ درصد اعتبارات درنظر گرفته شده سال جاری تخصیص داده شده و پیش بینی می شود تا پایان سال جاری تمامی اعتبار ۴۰۰میلیارد تومانی در نظر گرفته شده برای استان مرکزی اختصاص یابد.

نوبخت خاطرنشان ساخت: در حال حاضر نیازمند آن هستیم که از مشارکت بخش خصوصی برخوردار شویم و در همین راستا طی سفر روز جاری به استان مرکزی از دو واحد صنعتی بازدید کردیم و زمینه های رفع مشکلات آنها بررسی شد.

وی با اشاره به میزان اعطای تسهیلات رونق تولید در استان مرکزی تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون به ۷۰۰ واحد صنعتی کوچک و متوسط در این استان ۵۰۰میلیارد تومان تسهیلات رونق اعطا شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.