قوچان- فرماندار قوچان گفت: در بحث قهرمانی و قهرمان‌پروری در رشته‌های مختلف کشتی، قوچان در سطح کشور حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

قوچان در قهرمان‌پروری کشتی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا قامتی صبح شنبه در حاشیه برگزاری مسابقات استعدادیابی کشتی آزاد جام فجر آفرینان قوچان با اشاره به این مطلب که بر اثر بی‌توجهی در سالهای گذشته، متأسفانه ورزش کشتی قوچان به تعطیلی کشانده شده بود گفت: خوشبختانه با تلاش‌هایی که در این چند سال انجام شد، مراسمات و مسابقات ملی و فراملی خوبی همچون برگزاری مسابقات بین‌المللی کشتی باچوخه در سال گذشته در استادیوم آزادی، برگزاری مسابقات سالانه کشتی باچوخه رهورد و ... در شهرستان قوچان برنامه‌ریزی و اجرا شده است.

فرماندار قوچان بابیان این مطلب که در بحث قهرمانی و قهرمان‌پروری در رشته‌های مختلف کشتی، قوچان در سطح کشور حرف‌های زیادی برای گفتن دارد تصریح کرد: در رشته کشتی بین‌المللی ساحلی نوجوانان جهان، عباس مقدسی قهرمان جهان، در رشته کشتی پهلوانی، محمد آقایی منش و در نوجوانان محمد وثوق فیلابی قهرمان کشور و در کشتی آزاد سجاد ترقو نایب‌قهرمان کشور شدند که این نشان از حضور جدی و حضور مجدد قوچان به‌عنوان مهد کشتی باچوخه در رده‌های مختلف کشتی است.

وی ادامه داد: نکته قابل‌توجه این مراسم تجلیل و تقدیر از ۲۰۰ نفر از پهلوانان قدیمی کشتی قوچان بود، تا از نقطه نظرات آن‌ها برای هرچه بهتر و بهینه برگزاری مسابقات، استعدادیابی و به‌طورکلی رساندن کشتی قوچان به جایگاه واقعی خود در سطح استان و کشور استفاده شود.

استعدادیابی کشتی گیران

رئیس اداره ورزش و جوانان قوچان نیز در حاشیه این مسابقات با اشاره به حضور ۴۰۰ کشتی‌گیر شناخته‌شده در مسابقات جام فجر آفرینان خاطرنشان کرد: این دوره از مسابقات برای دومین سال پیاپی در قوچان برگزار شد که در دو روز و ۴۸ وزن و در پنج رده سنی پهلوانک، نونهالان، نوجوان، جوانان و بزرگسالان و به مناسبت ایام دهه مبارک فجر در قوچان برگزار شد.

وی ادامه داد: یکی از نکات قابل‌توجه این دوره، حضور مربیان استعداد یاب و بررسی کشتی گیران مستعد در طول این مسابقات بود، که باهدف شناسایی استعدادهای کشتی گیران و حضور آن‌ها در مسابقات استانی و کشوری انجام شد.

سروش پور آزاد بابیان این مطلب که نام شهرستان قوچان علاوه بر کشتی باچوخه در کشتی آزاد و فرنگی نیز در سطح کشور مطرح است افزود: متأسفانه هنوز ساماندهی دقیقی از آمار کشتی گیران قوچانی در سطح استان صورت نگرفته است، اما می‌توان گفت حدود یک هزار و ۵۰۰ کشتی‌گیر آزاد، فرنگی و چوخه در سطح شهرستان در حال فعالیت هستند که این نشان از استعداد بالای این رشته ورزشی در این منطقه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.