رییس قرار گاه عمار نماز بی ولایت را فاقد برکات خواند و تاکید کرد که هرچه نماز از استحکام بیشتری برخوردار باشد، حکومت قوی تر می شود.

نماز بی ولایت برکت ندارد

به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از روابط عمومی مرکز تخصصی نماز، حجت الاسلام والمسلمین مهدی طائب در نشست اساتید و مبلغان این مرکز، با اشاره به رابطه میان نماز و سیاست اظهار کرد: نماز ستون دین است و دین بدون نماز به هم می ریزد و سیاست نیز که در ذات دین است، بدون این ستون دچار از هم گسیختگی می شود و هر قدر این نماز زیباتر و محکم تر شود، حکومت نیز قوی تر می شود.

وی افزود: بخش های مختلف یک ساختمان بر روی ستون های آن بنا می شود و میزان موفقیت حکومت نیز به استحکام نماز بستگی دارد چراکه بار موفقیت حکومت بر روی نماز قرار می گیرد.

رییس قرار گاه عمار با برشمردن وظایف حکومت برای مردم بیان داشت: نمازهایی که از جانب اهل بیت(ع) بیان شده و در موضوعاتی مانند بیماری، باران، برکت و توسعه رزق و حل اختلاف، نماز مستحب وجود دارد، نشان دهنده این است که نماز با وظایف حکومت متناسب بوده و رابطه محکمی با آن دارد که وظیفه مبلغین، تبیین این موضوعات برای مردم است.

وی ادامه داد: نماز دارای توان درونی و بیرونی است که توان درونی آن در ذات خودش وجود دارد و توان بیرونی آن که باعث می شود تا بهره وری این ستون مستحکم بالاتر برود، به نمازگزار مربوط می شود.

حجت الاسلام و المسلمین طائب تصریح کرد: در نظام اسلامی بارها دیده ایم که هرگاه کار دست مصلی و مسجد افتاده است، نتیجه مناسبی حاصل شده که نشان دهنده تأثیرگذاری نماز در سر و سامان دادن به امور است.

وی با بیان خاطره ای از دوران دفاع مقدس، اظهار کرد: در دوران دفاع مقدس، جلسه ای برای برنامه ریزی عملیات برگزار شد و رهبر انقلاب هم در این جلسه حضور داشتند، اما همین که صدای اذان آمد، ایشان برخاسته و گفتند برای جلسه وقت هست و باید به نماز برسیم.

استاد درس خارج حوزه علمیه با اشاره به آیه «استعینوا بالصبر و الصلاه» افزود: صبر مردم در برابر مشکلات و سختی ها یکی از ویژگی هایی است که به آن نیاز داریم که یکی از آثار نماز، بالابردن صبر است که ما باید از این تأثیرات استفاده کنیم و وظیفه مبلغان است که به مردم کمک کنند تا کارهای خود را با ستون نماز مستحکم کنند.

وی تأکید کرد: در دنیا هزینه های زیادی انجام می دهند تا مردم را در یک جا جمع کنند تا حرفشان را به آنها بزنند، اما خداوند این جماعت را به صورت رایگان برای ما آماده و تبدیل به فرصتی برای حکومت کرده است تا بتواند مطالب خود را به مردم منتقل کند.

حجت الاسلام والمسلمین طائب با اشاره به آیه ای از سوره ابراهیم پیرامون دعای آن حضرت برای نزول برکت به سرزمین مکه، ابراز کرد: نماز در ذات خود دارای اثر است و گاهی دیده می شود که وهابی ها هم از این اثر ذاتی نماز بهره می برند اما برکتی از آن نمی بینند و مشاهده می شود که ثروت عربستان خرج داعشی می شود که دارد بلای خودش می شود، چرا که نمازی دارای برکت است که همراه با نعمت ولایت باشد.

وی افزود: وقتی در قرآن گفته می شود «إن الصلاه تنهی عن الفحشاء و المنکر» و اگر می بینیم این اثر در برخی از مسؤولین بروز پیدا نمی کند، باید گفت که نمازش درست نبوده چرا که نمی توان ستون را مانند چوب کبریت ساخته اما بخواهیم بار زیادی بر آن قرار دهیم.

رییس قرار گاه عمار با بیان این که مردم ما ثابت کرده اند همواره پای ولایت ایستاده اند، خاطرنشان کرد: ما افتخار می کنیم که امام خمینی(ره) به مرگ طبیعی از دنیا رفتند و شهید نشدند، چون در صورت شهادت که البته برای امام افتخار بود، ما زیر سؤال می رفتیم که چرا از امام خود محافظت نکردیم تا دست دشمن به او نرسد و در حال حاضر هم  رهبری چند سال است در مقابل دشمن سینه سپر کرده و محکم حرفش را می زند و به خاطر ایستادگی ملت، دشمن دستش به رهبری نرسیده است/

منبع: خبرگزاری رسا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.