شهرکرد- سرپرست مرکز بهداشت شهرستان شهرکرد گفت: تست های غربالگری دیابت و اچ.آی.وی در مرکز درمانی منظریه به صورت رایگان برای عموم مردم انجام می شود.

تست های دیابت و«اچ.آی. وی» رایگان انجام می شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سید راشد جزایری ظهر دوشنبه در بازدید خبرنگاران استان از پروژه های بهداشتی ودرمانی دانشگاه علوم پزشکی، گفت: در راستای تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت ۱۵ برنامه ملی تحول بهداشت و ۱۰ پروژه پشتیبان برنامه تحول بهداشت در مراکز بهداشتی استان چهارمحال و بختیاری محقق شده است.

سرپرست مرکز بهداشت شهرستان شهرکرد افزود: یکی از برنامه های اساسی طرح تحول نظام سلامت، پرداختن به ارائه خدمات آموزشی و درمانی در شهرهای با جمعیت بالای ۲۰ هزار نفر می باشد.

جزایری تصریح کرد: با تاسیس مرکز خدمات جامع سلامت شهری شماره ۴ شهرکرد واقع در منظریه گامی در جهت خدمت رسانی به اهالی منظریه برداشته شداه است.

وی خاطرنشان کرد: مرکز خدمات جامع سلامت منظریه با اعتبار ۵۳۰ میلیون تومان، در زمینی به مساحت بالغ بر ۲هزار متر مربع و زیربنای ۵۲۴ مترمربع با ۱۲ اتاق مجزا در سال های ۹۳ و۹۴ ساخته شد و به بهره برداری رسیده است.

وی در ادامه اظهار داشت: در این مرکز درمانی خدماتی ازجمله ویزیت دکتر عمومی، متخصصین تغذیه، سلامت روان، مراقبت سلامت مرد، مراقبت های قبل و بعد از زایمان، تست های غربالگری دیابت و اچ.آی.وی و دندانپزشکی ارائه می شود.

جزایری تأکید کرد: خدمات بخش دندانپزشکی این مرکز شامل معاینه، کشیدن دندان و پرکردن های سطح ۱،۲و ۳ می باشد که به صورت سه روز در هفته در روزهای فرد ارائه می شوند.

وی تصریح کرد: پرونده پزشکی مراجعین مرکز درمانی منظریه به صورت الکترونیکی در سامانه سیب ثبت می شوند تا در صورت لزوم از آن استفاده شود.

وی افزود: در داروخانه این مرکز ۴۳۶ قلم دارو وجود دارد که ۳۱ قلم آن به صورت رایگان و بقیه به صورت ۷۰درصد دولتی به مردم ارائه می شوند.

سرپرست مرکز بهداشت شهرستان شهرکرد در پایان خاطرنشان کرد: مرکز خدمات جامع سلامت منظریه آماده ارائه خدمات به همشهریان محترم می باشد و مراجعه کنندگان می توانند به صورت تعرفه های دولتی از این خدمات بهره ببرند.

شایان ذکر است، به مناسبت یوم الله دهه فجر، تور بازدید از مراکز بهداشتی و درمانی استان با حضوراصحاب رسانه، خبرنگاران استان و مسئولین دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد برگزار گردید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.