۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۸
کد خبر: 501486

ماجرا را نه می‌توانست برای کسی بگوید و نه حتی باورش می‌شد که مرتکب چنین خبطی شده باشد، یک بار دیگر طلاها را ورانداز کرد، یادش آمد که مرد میانسال چطور با چهره در هم رفته و غمگین وارد مغازه‌اش شد، طلاها در دستانش می‌لرزید، آن‌ها را از داخل جعبه‌اش روی میز گذاشت،

دستگیری بدل انداز حرفه‌ای

 قدس آنلاین - ورق کاغذ خرید هم تا شده زیر طلاها در جعبه بود، فاکتوری با مهر و نامی معتبر که جای هیچ شکی را باقی نمی‌گذاشت. مرد میانسال گفت: دخترم در بیمارستان بستری است و امروز قرار بود عمل شود اما ناگهان برای پزشکش مشکلی پیش آمد و قرار شد دکتر دیگری عمل را انجام دهد، اما این دکتر گفته قبل از عمل باید مبلغی به حسابش واریز کنم، زنم تنها زیورآلات باقی مانده‌اش را داده و گفته بفروش تا به این از خدا بی خبر بدهیم و دخترمان نجات پیدا کند.

مرد طلا فروش یادش آمد از ماجرای دختر خواهرش که سال‌ها قبل در شهری غریب و دور از آشنایان دچار چنین وضعیتی شده بود و دردانه‌اش در بیمارستان جان داده بود، پس خیلی معطل نکرد و طلاها را روی ترازو قرار داد، قیمت خوبی هم در نظر گرفت و پولش را به سرعت تحویل مرد میانسال داد، او هم که استرس در تمام وجودش ریشه دوانده بود، پول‌ها را در همان دستمالی گذاشت که جعبه طلا را از داخل آن بیرون آورده بود و به سرعت از طلا فروشی خارج شد.

ساعتی بعد وقتی همکار طلافروش به او گفت که چرا بدلیجات را در ویترین گذاشتی با خنده‌ای او را روانه کرد، اما وقتی طلاهای خریداری شده از مرد میانسال را به دقت بررسی کرد فهمید که او نه مردی درمانده که بدل اندازی حرفه‌ای بوده است.

طلا فروش بلافاصله موضوع را به کلانتری سجاد مشهد گزارش کرد تا علاوه بر تلاش برای دستگیری این بدل انداز حرفه‌ای حداقل سایر همکارانش متوجه موضوع شده و گرفتار فریبکاری‌های او نشوند.

سرهنگ محمد بوستانی رئیس پلیس مشهد در گفت وگو با خبرنگار خط قرمز به تشریح این پرونده پرداخت و می‌گوید: پس از اعلام بدل اندازی این طلا فروش بود که چند همکار دیگر وی نیز به کلانتری سجاد مراجعه کرده و ماجراهای مشابه را گزارش کردند که در همه موارد بدل انداز مردی میانسال بود که روش مشابهی را در پیش می‌گرفت و ارایه فاکتور خرید معتبر باعث می‌شد تا طلافروشی‌ها خیلی در بدلیجات عرضه شده توسط وی دقیق نشوند.

سرهنگ بوستانی در ادامه خاطرنشان کرد: تحقیقات پلیسی بلافاصله آغاز شد و تیم دایره آگاهی کلانتری سجاد مشهد وارد گود شد، آن‌ها بلافاصله اطلاع رسانی به طلا فروشی‌هایی را که ممکن بود هدف بعدی بدل انداز باشند را شروع کرده و خواستار همکاری آن‌ها برای شناسایی و دستگیری این متهم شدند.

عملیات آن‌ها خیلی زود جواب داد، مالک یک مغازه زرگری لحظاتی بعد از اینکه بدل انداز حرفه‌ای او را هم سرکیسه کرده و با فاکتوری تقلبی مقداری بدلیجات را به جای طلا به او فروخته بود با مأموران تماس گرفت و به شرح ماجرا پرداخت.

در عین حال او توانسته بود اقدام به ردیابی و ردزنی این متهم میانسال کند وهمین مسأله باعث شد که مأموران پلیس به تعقیب وی پرداخته و او را در حالی که در اندیشه فرار از مهلکه بود، دستگیر کنند.

سرهنگ محمد بوستانی رئیس پلیس مشهد افزود: متهم که ۳۹ ساله و بیکار است در آخرین اقدام خود که منجر به دستگیری‌اش شد، یک جفت گوشواره بدلی را که به طرز ماهرانه‌ای ساخته و آبکاری شده بود با یک فاکتور جعلی به طلا فروشی در بولوار امامت مشهد به مبلغ ۸۰۰ هزار تومان بفروشد. او توانسته بود با بیان داستان‌هایی غم انگیز حواس مرد طلا فروش را از بررسی دقیق گوشواره‌ها پرت کند، اما مرد زرگر در آخرین لحظه متوجه بدلی بودن گوشواره شده و زمینه دستگیری او را فراهم می‌کند.

این متهم ۳۹ ساله ضمن اعتراف به بدل اندازی گوشواره در برابر بازجویی‌های فنی و تخصصی تیم آگاهی کلانتری سجاد به ۵ فقره بدل اندازی مشابه به طلا فروشی‌های مشهد اعتراف کرده است.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.