مشهد- مردم کلانشهر مشهد از ابتدای سال جاری تاکنون تنها ۲۳ روز در هوای پاک تنفس کردند.

 سهم مشهدی ها از هوای پاک فقط ۲۳ روز در سال است

مدیر اجرایی مرکز پایش آلاینده‌های زیست محیطی مشهد در گفت وگو با خبرنگار قدس آنلاین بیان کرد: از ۳۲۵ روز سپری شده در سال جاری ۷ درصد روزها کیفیت هوا در مشهد پاک بوده است.

اسماعیلی با بیان اینکه ۷۲ روز هم معادل ۲۲ درصد از روزهای امسال هوا ناسالم برای گروه‌های حساس بوده است، افزود: هوای چهار روز نیز ناسالم برای همه گروه‌ها ثبت شده است.

به گفته وی این در حالی است که ۴۰ روز هوای مشهد در مدت مشابه سال قبل پاک بوده است.

این مقام مسؤول در مقایسه این ایام با مدت مشابه سال قبل اظهار داشت: از ابتدای سال ۹۴ تا ۱۹ بهمن ماه سال گذشته  ۲۵۰ روز سالم و ۳۵ روز ناسالم برای گروه‌های حساس بوده است.

وی گفت: در حالی که از ابتدای امسال تا روز گذشته، چهار روز هوای مشهد برای تمام گروه‌ها ناسالم بوده، اما سال گذشته، هیچ روز ناسالمی برای تمام گروه‌ها ثبت نشده است.

مدیر اجرایی مرکز پایش آلاینده‌های زیست محیطی مشهد همچنین از ثبت پنج روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس در بهمن ماه جاری خبر داد و گفت: از ابتدای بهمن ماه جاری تا روز گذشته، تنها ۳ روز هوای کلانشهر مشهد پاک بوده است.

اسماعیلی در ادامه، وضعیت کیفیت هوای مشهد در روزهای اخیر را ناسالم برای گروه‌های حساس اعلام کرد و افزود: تنها دو روز اول هفته جاری کیفیت هوای مشهد به دلیل بارش برف سالم بود، اما از روز دوشنبه کیفیت هوا به وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس تبدیل شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.