معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان تهران گفت: طرح غربالگری برای گروه سنی ۲۰ تا ۷۰ سال تحت حمایت کمیته امداد و در جهت درمان و حفظ سلامت جسمی آنان به صورت رایگان انجام می‌شود.

اجرای طرح پوکی استخوان و شنوایی‌سنجی برای چهار هزار مددجو

به گزارش «قدس آنلاین»،  محمدرضا شاهجانی با بیان اینکه خدمات درمانی، بهداشتی و بیمه های اجتماعی یکی از سرفصل های کاری این نهاد است، عنوان کرد: با هدف پیشگیری و درمان، طرح غربالگری بیماری های غیر واگیر  قند خون، فشار خون و چربی خون برای مددجویان کمیته امداد استان آغاز شده است.

وی افزود: طرح غربالگری برای هفت هزار مددجوی ۲۰ تا ۷۰ سال تحت حمایت کمیته امداد استان تهران و در جهت درمان و حفظ سلامت جسمی مددجویان به صورت رایگان انجام می شود؛   تاکنون شش هزار و ۱۰۰ نفر از مددجویان این نهاد از طریق این طرح، غربالگری درمانی شده اند.

شاهجانی با اشاره به تخصیص مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار برای اجرای این طرح، گفت: با همکاری مرکز آزمایشگاهی طرف قرار داد این نهاد اجرای این طرح تا پایان اسفند ماه امسال ادامه دارد.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان تهران با بیان اینکه غربالگری عوامل خطر بیماری های غیر واگیر در سطح جامعه و به ویژه در گروه های آسیب پذیر یکی از مهم ترین رویکردها برای پیشگیری از عوارض این گروه از بیماری ها محسوب می شود، اظهار کرد: شناسایی سریع عوامل خطر بیماریهای غیر واگیر قند خون بالا و پرفشاری خون و چربی خون انجام اقدامات مراقبتی به موقع گامی مهم در کنترل و پیشگیری عوارض ناشی از این مشکلات است.

وی با بیان اینکه بیماری های غیر واگیر امروزه مهم ترین مشکلات و چالش های پیش روی نظام سلامت در بیشتر کشورهای دنیا هستند؛ خاطرنشان کرد: تلاش می کنیم از طریق اجرای برنامه های مختلف، پرداخت کمک هزینه های درمانی و کمک به درمان مددجویان این نهاد به ارتقای سطح سلامت جسمی و روانی این افراد کمک کنیم.

شاهجانی یادآور شد: برای اجرای این طرح هیچ هزینه ای توسط مددجویان پرداخت نمی شود و تمامی هزینه ها از محل حوزه بهداشت و درمان این نهاد پرداخت می شود؛ پس از شناسایی بیماران دیابتی نیز یک دستگاه کنترل قند خون به هر یک از مددجویان بیمار جهت ارزیابی قند خون اهداء خواهد شد؛ تاکنون ۴۰۰ دستگاه تست قندخون به ارزش ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به مددجویان نیازمند اعطا شده است.

وی در ادامه به اجرای طرح پوکی استخوان اشاره کرد و گفت: برای بیش از سه هزار مددجوی ۲۵ تا ۵۵ سال تحت حمایت به صورت رایگان انجام می شود؛   تاکنون دو هزار و ۷۰۸ نفر در این طرح شرکت کرده اند.

شاهجانی با بیان اینکه اجرای این طرح تا پایان بهمن ماه جاری ادامه دارد، تصریح کرد: بیش از ۳۰۰ میلیون تومان برای اجرای این طرح اعتبار تخصیص داده شده است که از محل حوزه بهداشت و درمان این نهاد پرداخت می شود.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان تهران با اشاره به اجرای طرح شنوایی سنجی نیز گفت: این طرح برای یک هزار مددجوی محصل تحت حمایت این نهاد در گروه های  سنی ۷ تا ۱۸ سال و ۴۵ سال به بالا با هدف پیشگیری از کم شنوایی یا ناشنوایی در دوران بزرگسالی با اعتباری بیش از  ۴۵ میلیون تومان اجرا شد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.