از روز گذشته و با پایان کار سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر، دور تازه‌ای از اکران فیلم‌های سینمایی آغاز ‌شده است.

«ماحی» روی پرده رفت

قدس آنلاین - فیلم سینمایی انیمیشن «مبارک» به کارگردانی محمدرضا نجفی امامی ‌در گروه سینمایی آزادی اکران می‌شود .این فیلم داستان پیرمرد نقالی را روایت می‌کند که با عروسک‌هایی که در اقتباس از شخصیت‌های شاهنامه فردوسی ساخته شده‌اند، به کسب و کار مشغول است. الناز شاکردوست و امین رهبری بازیگران این انیمیشن سینمایی هستند.

همچنین فیلم سینمایی «ماحی» به کارگردانی داود خیام و تهیه‌کنندگی جواد نوروزبیگی نمایش خود را در گروه سینمایی آزاد آغاز کرده است. این فیلم ابتدا در گروه آزاد و پس از پایان نمایش فیلم «شاباش»، در گروه آفریقا به نمایش درخواهد آمد. داستان «ماحی» که بر اساس اتفاقات واقعی است، روایتگر شرایط زنی به نام «ماحی» می‏باشد. آنا نعمتی، مهران احمدی، همایون ارشادی و... در این فیلم نقش‌آفرینی می‌کنند.  

فیلم سینمایی «جشن تولد» به کارگردانی عباس لاجوردی و تهیه کنندگی مهدی فیوضی در گروه سینمایی آزادی از روز گذشته اکران خود را آغاز کرده است. این فیلم داستان یک خانواده سوری را روایت می‌کند که شب جشن تولد فرزندشان به نام رقیه است. این شب و جشن آنها مصادف می‌شود با حمله تکفیری‌ها به دمشق و حرم حضرت زینب(س) و... . احمد کاوری، علی رام‌نورایی، نادی خوری، امیه ملس و علی صطوف از بازیگران این فیلم هستند.

همچنین فیلم سینمایی «بچه‌های جسور» به کارگردانی حجت‌الله سیفی ۲ هفته است که اکران خود را آغاز کرده است. در خلاصه داستان این فیلم آمده است: دانیال و خواهرش در یک جستجوی ذهنی وارد یک شهر قدیمی ‌زیرزمینی می‌شوند که آدم‌هایش به طلسم افسونگر گرفتار شده‌اند؛ آدم‌هایی که یا به شکل حیوان درآمده‌اند یا به مردان کوتوله تبدیل شده‌اند.

 در خلاصه داستان این فیلم آمده است: پسر نوجوانی در آستانه‌ جدایی پدر و مادرش زندگی جدیدی را تجربه می‌کند. این زندگی ساده که در تنهایی و پرسه‌های طولانی می‌گذرد، او را ناگزیر به انتخاب‌های جدید می‌کند. رضا ایرانمنش، لیلا بوشهری و مهرداد فلاحتگر در این فیلم بازی می‌کنند.

فیلم سینمایی «فصل باران‌های موسمی» به کارگردانی مجید برزگر با بازی نوید لایقی‌مقدم، مرضیه خوشی‌تراش، محمد حسینی ‌علایی و الناز حبیبی دور جدید اکران خود را در گروه هنر و تجربه آغاز کرده است. دیگر فیلم‌ها نیز تا زمان رسیدن به سقف اکران به نمایش خود ادامه خواهند داد.

همچنین بر اساس تصمیم‌گیری شورای صنفی نمایش، همه صاحبان آثار که فیلم‌هایشان دارای پروانه نمایش هستند و فیلم‌هایی که در بخش چشم‌انداز پذیرفته شدند، می‌توانند زمان پیشنهادی خود را برای اکران فیلم به‌صورت مکتوب به شورای صنفی نمایش ارایه دهند. این در حالی است که فیلم سینمایی «افسونگر» در گروه ماندانا و «خوب، بد، جلف» در گروه زندگی از ۲۷ بهمن‌ماه جاری به نمایش درخواهند آمد.

نگاهی به جدول فروش

فیلم سینمایی «سلام بمبئی» با در اختیار داشتن ۹۶ سالن در ۹ هفته به فروشی بالغ بر ۱۲ میلیارد تومان دست یافته است. همچنین «هفت‌ماهگی» ساخته ‌هاتف علیمردانی پس از ۵ هفته و با ۶۳ سالن بیش از ۲ میلیارد تومان فروش داشته است.

«چهار اصفهانی در بغداد» به کارگردانی محمدرضا ممتاز پس از ۶ هفته و در ۶۵ سالن توانسته بیش از یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان فروش داشته باشد. «خانه‌ای در خیابان چهل یکم» ساخته حمیدرضا قربانی پس از ۴ هفته و با در اختیار داشتن ۴۰ سالن سینما توانسته بیش از ۶۰۰ میلیون تومان فروش داشته باشد. «شاباش» به کارگردانی حامد کلاهداری نیز پس از ۴ هفته با ۴۲ سالن ۳۶۵ میلیون تومان فروخته است.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.