تربت جام - فرماندار تربت جام با بیان اینکه در این منطقه قابلیت های بسیاری وجوددارد بیان کرد: با این حال حوزه گردشگری تربت جام حال روز خوشی ندارد.

گردشگری تربت جام حال خوشی ندارد

علی رستمی در گفت و گو با قدس آنلاین اظهار کرد: پتانسیل های این منطقه فقط موسیقی محلی و بازیهای آئینی نیست  و داشته های  پایدار و ماندگارتربت جام وجود بیش از ۱۲۶ مشاهیر علمی و عرفانی است که این منطقه را پایتخت وحدت و سرمایه های بی شمار معرفی می کند.

وی با اشاره به این موضوع که درگذشته حرکت جدی در حوزه دانشگاهی برای توسعه منطقه انجام نگرفته و از استان عقب هستیم ادامه داد: تربت جام درحوزه معدنی کلکسیونی از معادن کشوراست که در حال حاضر ساختارها برای سرمایه گذارفراهم نیست وبخش خصوصی نیز استقبال چندانی نمی کند.

وی همچنین با اشاره به پتانسیل خورشیدی در این منطقه بیان کرد: شهرستان تربت جام د رامتداد تونل های بادی و آفتاب گیر قرار دارد و باید از این نعمت های الهی استفاده لازم انجام شود.

وی گفت : سیاست های دولت و حمایت از انرژی های نو قابل توجه است و برای اولین بار در راستای شناخت توانمدی های منطقه همایش ملی توسعه برق در اسفند ماه برگزار می شود.

علی رستمی جذب سرمایه گذار، ایجاد بستر های لازم علمی مناسب جهت تبادل اطلاعات علمی بین اساتید ودانشجویان در زمینه دستاوردهای علمی و بسته های کامل اطلاعات کانونهای بادی برای ایجاد سرمایه گذاری از مهمترین اهداف این همایش عنوان کرد.

وی گفت: دراطلس بادکشور ونقشه جامع آفتاب تربت جام از اولویت های استان درهردومنطقه است و ضروزی به نظر میرسد نتایج بومی برای سرمایه گذاری درقالب بسته کامل کارشناسی و جانمایی شده به سرمایه گذارتحویل شود. فرماندار تربت جام د رادامه ازعدم پیشرفت توسعه علمی در حوزه ساختار دانشگاهی انتقادکرد وگفت : در توسعه علمی در شهرستان د رابتدای راه هستیم ولازم است برای تقویت بنیه علمی گامی هایی برداشته شود و استقلال دانشکده علوم پزشکی، مجتمع دانشگاه عالی دولتی کشاورزی می تواند به این توسعه کمک کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.