مشهد- روز شهید و شهادت ۲۱ اسفند ماه با حضور ۳ هزار تن از خانواده شهدا و شخصیت‌های کشوری و بین‌المللی در مشهد برگزار می‌شود.

برگزاری روز شهید و شهادت با حضور شخصیت‌های بین‌المللی در مشهد

به گزارش قدس آنلاین، مدیرکل بنیاد شهید خراسان رضوی طی نشستی با مدیر مسؤول روزنامه قدس با اعلام این خبر خواستارهمکاری رسانه‌ای در انعکاس آیین گرامیداشت روز شهید و شهادت شد.

عابدین عابدی مقدم با اشاره به مقام و شأن والای شهدا که آحاد این جامعه وامدار خون این عزیزان هستند، گفت: تا کنون روز شهید به صورت بایسته و شایسته به مردم معرفی نشده است.

وی اظهارداشت: اهتمام مسؤولان امر در سال جاری با استفاده از فرصت فرهنگی بسیار عالی «مشهد ۲۰۱۷» در معرفی این روز به عنوان روز شهید باید به گونه‌ای باشد که خود مردم و تشکل های مردم نهاد به صورت خود جوش برای تداوم این راه و زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا همت کنند.

مدیرکل بنیاد شهید خراسان رضوی همچنین به برگزاری آیین گرامیداشت مقام همسران و مادران شهدا در ۲۲ اسفند ماه همزمان با سالروز رحلت حضرت ام البنین(س) اشاره کرد.

عابدی مقدم همچنین با اشاره به برنامه های روز ۲۳ اسفند ماه خاطرنشان کرد: در این روز پرچم تمام عتبات عالیات در بهشت رضا همزمان با بازدید و زیارت مزار شهدا  به اهتزاز در می‌آید.

وی موقعیت فرهنگی مشهد ۲۰۱۷ را فرصتی مغتنم دانست که فرهنگ و افکار شهدا با چاپ و نشر وصایای آنان به همگان معرفی شود.

وی ظرفیت حضور و پذیرایی از ۹۰۰ شخصیت بین المللی با دعوت از ریاست جمهوری و تعدادی از وزرا، برگزاری نمایشگاه‌ها و برنامه جانبی در ورودی‌های شهر و نیز تشکیل کمیته‌های برگزاری و استقبال را از دیگر برنامه‌های پذیرایی و معرفی روز شهید برشمرد.

مدیرکل بنیاد شهید خراسان رضوی در ادامه همکاری هرچه بیشتر مطبوعات بویژه روزنامه قدس را در این زمینه خواستار شد.

روزنامه قدس ظرفیتی ارزشمند برای معرفی گفتمان انقلاب

به گزارش خبرنگار ما در ادامه این نشست، مدیرمسؤول روزنامه قدس این نشریه را علاوه بر مکانی برای تبلیغ فرهنگ زیارت، ظرفیتی برای معرفی فرهنگ و گفتمان انقلاب دانست و بنیاد شهید و معرفی فرهنگ شهادت را جزو اصلی‌ترین مفاد این گفتمان ذکر کرد.

ایمان شمسایی افزود: در مبحث شهدای دفاع مقدس و مدافعان حرم تاکنون به نحو احسن کار شده و در حد امکان نسبت به اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت اقدام شده است.

مدیر مسؤول روزنامه قدس مدیریت جهادی و نگرش انقلابی در مجموعه آستان قدس رضوی را از محوری ترین مفاد دستور کار مسؤولان این مجموعه معنوی اعلام کرد.

وی همچنین به ضرورت پیوست رسانه ای در انجام کارهای بزرگ اینچنینی اشاره کرد و ضمن قدردانی از زحمات بنیاد شهید خراسان رضوی، هماهنگی با رسانه‌ها را قبل از آغاز همه کارها امری نیکو و بموقع دانست.

وی همچنین خاطرنشان کرد: مشهد همیشه پایتخت معنوی جهان اسلام بوده است و برگزاری این مراسم را نباید فقط منوط به این سال و این ایام دانست.

وی در خصوص همکاری مطلوب و در حد امکانات این روزنامه در معرفی روز و فرهنگ شهید و شهادت با بنیاد شهید اعلام آمادگی کرد.

شایان ذکر است در پایان این نشست به ضرورت تشکیل کارگروه فرهنگی برای همراهی و هماهنگی هر چه بیشتر و مساعدت در جهت ارایه آثار و وصایای شهدا تأکید شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.