ستاد ارتباطات دولت انگلیس به نهادهای اطلاعاتی این کشور، در مورد تلاش هکرهای روس برای حمله سایبری به زیرساخت های رایانه ای برگزاری انتخابات در این کشور هشدار داده است.

نگرانی دولت انگلیس از دخالت هکرهای روس در انتخابات این کشور

 به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از زددی نت، این سازمان خواستار برگزاری نشست اضطراری با حضور سیاستمداران برجسته  انگلیسی شده، زیرا معتقد است هکرهای روس از توانایی و انگیزه لازم برای ایجاد اختلال سایبری در روند برگزاری انتخابات آتی این کشور برخوردار هستند.

ستاد ارتباطات دولت انگلیس بر این باور است که هکرهای مورد حمایت کرملین ممکن است از قابلیت های هکری خود برای مختل کردن انتخابات این کشور سوء استفاده کنند. سرقت اطلاعات رد و بدل شده توسط ستادهای انتخاباتی و سیاستمداران و انتشار آنها به منظور تخریب هدفمند برخی از این چهره ها، آسیب زدن به حسن شهرت احزاب سیاسی از طریق انتشار اخبار محرمانه یا انتشار پایگاه های داده محرمانه مربوط به رای دهندگان از جمله اقداماتی است که ممکن است توسط هکرهای روس صورت بگیرد.

روسیه پیش از این به طراحی حملات هکری بر علیه ستاد انتخاباتی هیلاری کلینتون و حزب دموکرات امریکا با هدف یاری رساندن به ترامپ برای انتخاب به عنوان رییس جمهوری آمریکا نیز متهم شده بود. امری که به شدت از سوی مقامات روس تکذیب شد. در همین راستا انتشار ایمیل های خصوصی هیلاری کلینتون در اینترنت به روس ها نسبت داده شد.

مایکل فالون وزیر دفاع انگلیس هم در ماه گذشته هشدار داده بود که روسیه از تسلیحات سایبری برای مختل کردن زیرساخت های اینترنتی مورد نیاز در انتخابات استفاده خواهد کرد و هدف از این رفتارها آزمایش و بررسی رفتار غرب در واکنش به چنین اقداماتی است. در عین حال بوریس جانسون وزیر خارجه انگلیس معتقد است هیچ مدرکی دال بر تلاش روسیه برای مختل کردن نظام سیاسی انگلیس از طریق این فعالیت های هکری وجود ندارد، هر چند روسیه از توانمندی لازم برای این کار برخوردار است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.