بجنورد- امام جمعه بجنورد گفت: حضرت فاطمه (س) حلقه وصل نبوت و امامت است.

حضرت فاطمه (س) حلقه وصل نبوت و امامت است
به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، آیت الله ابوالقاسم یعقوبی در خطبه های نماز جمعه این هفته مرکز استان گفت: باید فرزندان خود را از سنین کودکی با سیره اهل بیت(ع) آشنا کنیم.
وی افزود: حضرت فاطمه (س) نه تنها برای دختران، بلکه برای پسران و تمام مردان و زنان عالم اسوه و الگو است.
وی با بیان اینکه تقارن ولادت حضرت فاطمه(س) و میلاد امام خمینی (ره) در امسال، یک نشانه است، اظهار کرد: امام خمینی(ره) شخصیتی بود که قدرت و عظمت اسلام را به دنیا معرفی کرد.
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با اشاره به اینکه وحدت از مهم ترین محکمات نظام است گفت: دشمن با قطب سازی به دنبال صدمه زدن به نظام است، بنابراین سلایق مختلف را با حفظ وحدت در انتخابات داشته باشند.
یعقوبی با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری در جمع اعضای مجلس خبرگان رهبری و تاکید ایشان بر حفظ و حراست از محکمات نظام، اظهار کرد: انقلاب ما محکماتی دارد که پایه های اصلی انقلاب است.
یعقوبی افزود: این محکمات و اصول ثابت، در مسائل سیاسی، خطوط قرمز نظام هستند که نباید خدشه ببیند.
وی بابیان اینکه ماهیت انقلاب اسلامی ایران استکبارستیز است، افزود: هیچ‌گاه نباید به دشمن اعتماد و با او آشتی کرد، چراکه دشمن تیشه به ریشه می‌زند و دست از دشمنی خود برنمی‌دارد.
وی اعتماد ملی به توانمندی و ظرفیت‌های داخلی را از دیگر محکمات نظام برشمرد و عنوان کرد: ذلیل نبودن در مقابل فرهنگ بیگانه و پایبندی به سبک زندگی دینی از دیگر اصولی است که باید در نظام اسلامی از آن پیروی کرد.
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی اسراف را یکی از نشانه‌های فرهنگ غرب برشمرد و تصریح کرد: همدردی با مستضعفان و دوری از اشرافی گری نباید فراموش شود.
یعقوبی بابیان اینکه دشمن ایران اسلامی همواره با قطب سازی و ایجاد تفرقه در تلاش برای دور کردن افراد جامعه از آرمان‌های اصیل انقلاب است، بر ضرورت حفظ وحدت در انتخابات تأکید کرد.
وی بر برگزاری دو انتخابات بزرگ ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در سال جدید اشاره کرد و گفت: مردم باید با حضور درصحنه انتخابات، بار دیگر ولایت‌پذیری و بصیرت را به نمایش بگذارند.
خطیب جمعه بجنورد تأکید کرد: به هنگام رأی باید عملکردها را بررسی و انسان‌های خدوم و دلسوز را انتخاب کنیم، چراکه سرنوشت سیاسی شهر و کشور با این رأی‌ها رقم خواهد خورد.
وی با اشاره به‌روزهای پایانی سال و در پیش بودن عید نوروز، گفت: در این روزها خانه دل را باید خانه‌تکانی کرد و غبار گناه را از صفحه جان پاک کرد.
یعقوبی اشاره‌ای نیز به ساخت زائرسرای خراسان شمالی در مشهد مقدس داشت و از نمازگزاران خواست با کمک‌های خود در بنا نهادن خشت‌های آسمانی سهیم باشند.
کسی برای خودش در سمت شورای شهر و روستا کیسه ندوزد
امام جمعه فاروج در خطبه های نماز جمعه این هفته این شهرستان با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر و روستا گفت: کسی برای خودش در سمت شورای شهر رو روستا نباید کیسه بدوزد این جایگاه خدمت خالصانه و صادقانه باشد.
حجت الاسلام قلی زاده اظهار داشت: کسانی که می توانند خدمت کندد، خود را در معرض آرای مردم قرار دهند.
وی افزود: مردم افراد اصلح را انتخاب کنند و کاندیدا نیز وعده های قابل اجرا بدهند نه وعده های ماورء الطبیعه.
وی در ادامه با اشاره به فرارسیدن سال نو گفت: بهار ۱۳۹۶ از راه رسید، طبیعت لباس نو بر تن و حیاتی دوباره را آغاز می‏کند تا بدین‏وسیله سفره برکات و نعمتهای الهی را برای اشرف مخلوقات یعنی انسان بگستراند تا چه میزان از انسانها، عِباد شکور باشند و راه پاکی و سعادتمندی را پیشه کنند و چه میزان کفران نعمت کرده و با معصیت و نافرمانی، بی‏راهه حیرت و سرگردانی را اختیار نمایند.
 وی افزود: ایام تحویل سال و آغاز بهار بهانه ‏ای است تا به‏ خود آمده و پلشتی‏های اخلاقی و رفتاری را از صحن جانمان بیرون رانده و جان تازه‏ای به روح و قلبمان ببخشیم که البته مبنای‌ سیره و زندگی بزرگان نیز همواره همین بوده است.
قلی زاده اظهار داشت: یکی از ویژگیهای زیبای دینی واخلاقی نوروز دید وبازدیدها وصله ارحام است که دستور صریح دین مبین اسلام نیز بر صله رحم است.
امام جمعه فاروج گفت: با توجه به در سفر های نوروزی، خاطرات تلخ تصادفات که متاسفانه تلفات زیادی را به خود اختصاص می دهد رانندگان عزیز قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند.
وی با اشاره به شعار سال اقتصاد مقاومتی؛اقدام و عمل، گفت: علت یکسانی نام سالهای ۹۴ و ۹۵ این بود که در سال ۹۴ حرکت مطلوبی شکل نگرفت و این شعار تکرار شد.
وی ادامه داد: در شهرستان فاروج کلید کارهای خوبی به ویژه در شهرک صنعتی زده شده که امیدواریم به بار بنشیند و بخشی از بیکاری جوانان برطرف شود.
قلی زاده با بیان اینکه برخی ادارات شهرستان امکان دارد که مدیرانشان از افراد توانمند شهرستان باشد گفت: حسن نیروی بومی، حضورش در شهرستان است و می تواند خیلی موثر بوده که فرماندار پیگیر این امر باشد.
وی حادثه پلاسکو، انتخاب ترامپ، حادثه قطار سمنان، پدیده گردوغبار، آغاز به‏ کار مجلس دهم، فتح حلب، آزادسازی فلوجه، آزادی موصل، حضور حماسی مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن، سفر الجبیر به عراق، درگذشت احمد عزیزی، حمید سبزواری، کنفرانس حمایت از انتفاضه، برجام و نقض‏ها، ارتحال آیت‏ الله هاشمی رفسنجانی، حجت‏الاسلام شجونی، مرحومه دباغ و... را از جمله مهم‏ترین حوادثی که در سال ۹۵ گذشت عنوان کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.