اهواز- استاندار خوزستان عنوان کرد: فاز اول شناسایی کودکان دچاراعتیاد و بازمانده از تحصیل انجام شده که حدود۷ درصد از کل کشور را شامل می شود.

آمار کودکان بازمانده ازتحصیل خوزستان ۷ درصد کشور است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، غلامرضا شریعتی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر که با حضور وزیرکشور در سالن شهیدرجایی برگزارشد با اشاره به اینکه در سال ۸۵ وقتی مقام معظم رهبری سیاست های  کلی مبارزه با مواد مخدر را ابلاغ کردند اظهارکرد:ایشان فرمودند سیاست های کلی را ابلاغ کرده ام اما این نگرانی همچنان باقی است که دست اندکاران نتوانند بلای بزرگ و تهدید عظیمی که متوجه کشور است به درستی برآورده کنند و بازهم مشکلات بر روی هم متراکم  شوند.
وی افزود: مقام معظم رهبری گفتند  لذا از آقایان محترم انتظارمی رود که هرکدام سهم دستگاه خود را در اجرایی کردن این سیاست ها با سرعت و قاطعیت و بدون فوت وقت به مرحله عمل برسانند.
استاندار خوزستان با بیان این که نگرانی رهبری کاملا به جابوده است، گفت: در اصول راهبردی دولت تدبیر در سال ۹۲، همزمان با آغاز کار این دولت مسئله اصلی مطرح شد و به صراحت به مسئله مبارزه با مواد مخدر اشاره شده است.
وی بیان کرد: به عنوان یکی از اصول راهبردی دولت تدبیر وامید، جمهوری اسلامی همواره قربانی جرائم سازمان یافته و درصد آنها نیز قاچاق مواد مخدر بوده است.
استاندار خوزستان با اشاره به افزایش پولشویی وقاچاق انسان و موارد این چنین افزود: به این گونه جرائم نیز تامین امنیت کشور به ممانعت از آسیب های اجتماعی، تامین امینت اقتصادی به طورکلی امنیت همه جانبه نیازمند مقابله بااین جرائم و ورود به همکاری بین المللی در این زمینه است و دولت یازدهم دراین عرصه اهتمام جدی خواهند داشت واین جزء اصولی است که دولت یازدهم که به آن عنایت داشته است.
وی همچنین گفت: از دیدگاه مصرف کنندگان مواد مخدر و مشروبات الکلی مهمترین دلیل نیز تفریح جویی۲۸ درصد، ۲۷درصدفراراز مشکلات و مخالفت بامحرومیت های اجتماعی و ۲۲درصد بوده است.
استاندار خوزستان تصریح کرد: درمجموع باکمک نتایج این پژوهش و باتوجه به ملاحضات محیط های روستایی به نظرمی رسد که فراهم کردن  زمینه های پرکردن فراغت فضاهای روستایی واشتغالزایی می تواند نقش بسیار مهمی درکاهش گرایش جوانان به مواد مخدر ایجاد کنند.
وی با بیان اینکه شاخص ها و آمارهای وضعیت در حوزه اعتیادمطلوب نیست، افزود: نگاه به شاخصها حاکی از این است که مثلا تعداد دستگیر شدگان موادمخدر، فوتی ها و سودشناسایی موادمخدر درسال۹۴و ۹۵  و توصیف وضعیت استان درشاخص های زیر، باز هم رتبه خوبی ندارد.
وی ادامه داد: مثلا در شیوع مصرف قلیون ومشروبات الکی، مصرف مواد مخدر در طول عمر، سوء مصرف سیگار همه وهمه این شاخص هایی است که در وضعیت مطلوب استان اقداماتی که ما درطول دراین مدت سعی کردیم انجام بدهیم باهمکاری برخی  وزارت خانه ها، تعاون کار و رفاه اجتماعی، ستادمبارزه بامواد مخدر، بهزیستی وباتوجه به تاکیدات رئیس جمهوری برمسئله مصرف مواد کودکان و شناسایی کودکان معتاد در کل کشور و استان خوزستان دردستورکار قرارگرفته است.
وی بیان کرد: استفاده از بازنشستگان آموزش و پرورش، هماهنگی بین بخشی بین دستگاه های استان و سازمان های مردم نهاد را به منظور اجتماعی کردن مواد مخدر را انجام دادیم.
استاندار خوزستان با اشاره به اینکه کشت خشخاش در استان نداشتیم، ادامه داد: در طول سال گذشته سه مانور مبارزه با مواد مخدر برگزار شده و کارهای ویژه ای در گلوگاه های استان انجام دادیم.
شریعتی تصریح کرد: دانش آموزان مقطع ابتدایی را نیز به عنوان جامعه هدف برای انجام کارهای اجتماعی به منظور پیشگیری از ابتلا به مواد مخدر انجام داده ایم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.