رئیس‌ جمهور آلمان تلویحاً از فرانسوی ها خواست تا به «مارین لوپن» نامزد حزب راستگرای افراطی این کشور رأی ندهند.

هشدار آلمان نسبت به پیروزی نامزد «پوپولیست و ملی گرا» در فرانسه

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تاس، «فرانک والتر اشتاین مایر» رئیس‌ جمهور آلمان امروز در مصاحبه ای نسبت به اعتماد مردم فرانسه به «مارین لوپن» نامزد حزب راستگرای افراطی جبهه ملی فرانسه هشدار داد.

رئیس‌ جمهور آلمان در این مصاحبه از فرانسوی ها خواست تا با احساس مسئولیت به نامزد «پوپولیست و ملی گرا» که موجب به لرزه درآوردن یکی از ستون های ثبات در اتحادیه اروپا خواهد شد، رأی ندهند.

«فرانک والتر اشتاین مایر» در این باره گفت: به شیپورهای کسانی رأی ندهید که وعده فرانسه بزرگ و تضمین ثبات اروپا در عین نابودی اتحادیه اروپا را به شما می دهند.

لازم به ذکر است، یکی از نمایندگان برجسته اروپایی روز گذشته اعلام کرد که قانونگذاران اتحادیه اروپا احتمالاً پیش از دور دوم انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۷، «مارین لوپن» نامزد حزب راستگرای افراطی جبهه ملی فرانسه را برای بررسی لغو مصونیت وی در پرونده مربوط به سوء استفاده مالی از اروپا به کمیسیون این اتحادیه احضار می‌ کنند.

پیشتر، قضّات فرانسوی از پارلمان اروپا خواسته بودند تا مصونیت «مارین لوپن» نامزد راستگرای افراطی انتخابات ریاست‌ جمهوری فرانسه که یکی از قانونگذاران اتحادیه اروپا نیز به شمار می آید را برای تحقیقات بیشتر پیرامون اتهام فوق لغو مصونیت نماید.

گفتنی است لوپن به پرداخت حقوق به راننده و رئیس ستاد انتخاباتیش در قبال مشاغل پارلمانی که ماهیت حقیقی ندارند، متهم است و تا کنون به بهانه اینکه در مقام یکی از اعضای پارلمان اروپا از مصونیت قضایی برخوردار است، از حضور در بازپرسی ها شانه خالی کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.