عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان تاکید کرد که شیوخ فتنه گر و کشورهای صادرکنننده تروریسم، مسئول کشتار زنان و کودکان فوعه و کفریا هستند.

شیوخ فتنه گر مسئول کشتار کودکان و زنان فوعه و کفریا هستند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از العهد، علما و جریان های مختلف دینی و سیاسی به جنایت تروریستی علیه شیعیان فوعه و کفریا در سوریه واکنش نشان دادند.

در همین راستا، شیخ «نبیل قاووق» عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان تاکید کرد: شیخ های فتنه گر و فتواهایی مباح کننده خون مردم به همراه کشورهای صادرکننده تروریسم وهابی  تکفیری، مسئول کشتار کودکان و زنان فوعه و کفریا هستند. این انفجار اقدامی فردی نبوده است و تداوم کشتار و فتواهای تکفیری است.

همچنین شورای علمای فلسطین نیز در بیانیه ای تصریح کرد: جنایت تروریستی که افراد بی گناه فوعه و کفریا را هدف قرار داد، تخریب تمام مبانی و ارزش های دینی و انسانی است.

پیش از این نیز وزارت خارجه عراق ضمن محکوم کردن انفجارهای اخیر سوریه از جامعه جهانی خواست که گروه های وحشی و تروریستی را مورد پیگرد قرار دهد.

شورای عالی سیاسی یمن با صدور بیانیه ای انفجار انتحاری در میان اهالی شهرک های شیعه نشین «فوعه» و «کفریا» را به شدت محکوم کرد.

وقوع یک انفجار انتحاری در منطقه الراشدین واقع در غرب حلب، روز گذشته اهالی شهرک های شیعه نشین فوعه و کفریا را هدف قرار داد.

منابع بیمارستانی اعلام کردند بر اثر این انفجار انتحاری، ۱۱۲ تن شهید و بیش از ۵۰۰ نفر زخمی شده‌اند.

گفتنی است، این اتوبوس‌ها حامل اهالی شهرک‌های شیعه‌نشین «فوعه» و «کفریا» بودند که مطابق تفاهم سه جانبه میان ایران و روسیه از یک سو و ترکیه به عنوان وکیل مدافع تروریستهای معارض از سوی دیگر قرار بود با افراد مسلح محاصره شده در «مضایا» و «زبدانی» مبادله شوند که با جنایت تروریستهای تحت حمایت ترکیه مواجه شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.