هنوز عمر دولت روحانی به پایان نرسیده؛ اما نگاه‌های سیاسیون به سمت رقبای شیخ پاستور است؛ رقبایی که شاید سبب شوند روحانی بر خلاف گذشتگان خود (هاشمی رفسنجانی، خاتمی و احمدی نژاد) یک رئیس دولت چهار ساله باشد و شاید هم رقبا در حد و اندازه ای نباشند که بتوانند رئیس جمهور فعلی را کنار بزنند و این دولت هم عمرش به هشت سال برسد.

تابش: کاندیدای اصلی ما روحانی و کاندیدای احتیاطی مان جهانگیری است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تابناک، هم اکنون چهار سال از آغاز دولت یازدهم می گذرد و حسن روحانی باید در پایان عمر دولتش، خود را آماده کارزار رقابتی دیگر کند. این در حالی است که بسیاری مذاکرات هسته‌ای را نقطه قوت کارنامه روحانی می‌دانند و معتقد به آنند که شیخ برای چهار سال دیگر در پاستور خواهد ماند. البته هستند از جنس دلواپسانی که دولت روحانی را دولتی یک دوره ای می دانند.

اصلاح طلبان اما در تریبون‌ها همچنان خود را حامی روحانی معرفی کرده و او را گزینه اصلی خود در سال 96 می‌دانند؛ اما به نظر می رسد، اصولگرایان همچون سال 92 با اما و اگر به کاندیداهای خود می‌نگرند!

محمدرضا تابش راجع به استراتژی اصولگرایان در انتخابات گفت: جمنا از اول هم این گونه نبود که مورد توافق همه جریان های اصولگرا باشد، به گونه ای که حتی بسیاری از نامزدهای مطرح نیز حاضر نشدند در لیست جمنا باشند. دلیل آن نیز این بود که برخی جریان ها اساسا جمنا را قبول نداشتند.

اما در حالت کلی باید گفت: اجماعی در کار نیست و بسیاری از اصولگرایان سنتی مانند لاریجانی و ناطق نیز در آن حضور ندارند. از سوی دیگر، مؤتلفه نیز در این جبهه نیست و حتی برای خود کاندیدا نیز ندارد.

این نماینده مجلس درباره حضور برخی دیگر از شخصیت ها در کنار روحانی گفت: کاندیدا شدن جزو حقوق شهروندی است و اینکه حزب آقای کواکبیان به این جمع بندی رسیده که ایشان کاندیدا شود، امر مبارکی است، ولی کاندیدای اصلی اصلاحات، روحانی است و کاندیدای احتیاطی آن نیز جهانگیری خواهد بود.

تابش ادامه داد: نباید این رقابت را به واسطه وجود این تعداد کاندیدا، که از جناح های مختلف هستند، خیلی آسان گرفت. گویا رقابت، نفسگیر خواهد بود! این دولت باید در این دوره، از عملکردهای خود دفاع کند. به همین دلیل، شرایط کمی برای دولت سخت خواهد بود. از سوی دیگر، انتخابات برای جناح رقیب که می خواهد، وعده های انتخاباتی به مردم بدهد، راحت خواهد بود و به نوعی برگ برنده را دارد.

وی در ادامه یادآور شد: پیش بینی آینده بسیار سخت است، مگر اینکه این طرف هوشمندانه عمل کرده و مردم را نسبت به فعل و انفعالات انجام شده آگاه کند و با اطلاع رسانی دقیق به مردم بگوید، اگر دولت قبل ادامه پیدا می کرد، چه اتفاقاتی ممکن بود رخ دهد و کشور با چه چالش هایی روبه رو شود.

وی درباره موضوع مطرح درباره تحمیل جهانگیری بر روحانی نیز گفت: اجباری در کار نبوده و باید کسانی را وارد این جریان می کردیم که هم خودشان تمایل داشته باشند و هم اینکه بتوانند از فیلتر شورای نگهبان بگذرند. معرفی کاندیدای احتیاطی از طرف شورای عالی سیاست گذاری به هیأت رئیسه موکول گشت که در تعامل با روحانی جهانگیری معرفی شد.

این نماینده مجلس درباره تعدد کاندیداهای جناح اصلاح طلب نیز گفت: کسانی که کاندیدا شده اند شخصیت های بسیار معتبر و محترمی هستند؛ اما کاندیداتوری این افراد در قالب جبهه نیست، احزاب و تشکل های خودشان آنها را مطرح کرده اند و این افراد نیز از طرف این گروه ها کاندیدا شده اند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: گویا در روزهای آینده و با شدید شدن بحث های انتخاباتی، کاندیداهای دیگر به نفع روحانی کنار روند؛ اما حضور آنان در این شرایط بد نیست و با توجه به اینکه جناح مقابل افراد زیادی را برای رقابت ها وارد کرده، این افراد می تواند باری از دوش تیم روحانی بردارند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.