اهواز - معاون فرماندار شادگان گفت: جشن نیمه شعبان در  ۳شهر و ۱۱۱روستای شادگان برگزار می شود.

 جشن نیمه شعبان در ۳شهر و ۱۱۱ روستای شادگان برگزار می شود

به گزارش قدس آنلاین نعمت الله آلبوغبیش معاون فرماندار شادگان در دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان از برگزاری مراسم جشن نیمه شعبان در ۳ شهر و ۱۱۱ روستای شادگان خبر داد و گفت: امسال علاوه بر جشنهای خودجوش مردمی، مراسم جشن نیمه شعبان در شهرهای شادگان، خنافره و دارخوین و کلیه روستاهای دارای دهیاری برگزار می شود.  
معاون فرماندار شادگان با تبریک اعیاد شعبانیه و اشاره به اینکه ماه شعبان از مهمترین ماههای سال و مقدمه ورود به ماه مبارک رمضان و عید نیمه شعبان از اعیاد مهم شیعیان جهان است اظهار داشت این جشنها باعث ایجاد نشاط و شادابی و افزایش سطح علمی و عقیدتی می‌شود.  
وی یادآور شد اهمیت و بزرگی نیمه شعبان ایجاب می کند که شهرستان شادگان از هم اکنون مهیای برگزاری جشنهای نیمه شعبان باشد.
آلبوغبیش در ادامه بر ضرورت تحقق اهداف مهدویت در برنامه‌ریزی و اجرای جشنهای نیمه شعبان تاکید کرد و افزود برگزاری این جشنها باید در جامعه اثر گزار باشد و پویایی ایجاد کند.
معاون فرماندار شادگان در پایان موضوع  در پیش بودن دو انتخابات بزرگ ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا را مطرح و بر لزوم فرهنگ سازی و ترویج فرهنگ انتخابات در جهت برگزاری هرچه بهتر انتخابات و حضور حداکثری تاکید کرد.  
حجةالاسلام والمسلمین شرفی امام جمعه شهرستان و رئیس شورای فرهنگ عمومی طی سخنان مبسوطی به اهمیت اعیاد شعبانیه  پرداخت و بر ضرورت برگزاری هرچه باشکوه تر این اعیاد تاکید کرد و گفت: کلیه ادارات شهرستان نسبت به تزیین و آذین بندی و چراغانی کردن خیابانها و معابر عمومی و راه اندازی ایستگاه های صلواتی به این مناسبت اقدام خواهند کرد.
رئیس شورای فرهنگ عمومی در ادامه از برگزاری مراسم جشن بزرگ نیمه شعبان بصورت متمرکز توسط شهرداری شادگان و دانشگاه آزاد اسلامی در شهرستان شادگان خبر داد و گفت: در این راستا از مداحان برجسته و هیئتهای مذهبی بهره گیری خواهد شد.  
وی بر ضرورت فرهنگ سازی در جهت شرکت حداکثری در انتخابات و برگزاری انتخابات سالم تاکید کرد و یادآور شد در این زمینه فعالان اجتماعی و فضای مجازی باید بیش از پیش فعال شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.