زاهدان-جانشین فرماندهی نیروی انتظامی با بیان اینکه روابط دیپلماتیک برای آزاد سازی سرباز ایرانی و گروگان گرفته شده ادامه دارد در زاهدان گفت:صبر ما حدی دارد

روابط دیپلماتیک برای آزاد سازی سرباز ایرانی ادامه دارد/صبر ما حدی دارد

به گزارش قدس آنلاین، سردار اسکندر مومنی ظهر شنبه در نشست خبری در هنگ مرزی میرجاوه اظهار داشت: بر اساس آخرین اخباری که داریم یکی از سربازان مرزبان ما در این حادثه مجروح شده که توسط عاملان جنایت به خاک پاکستان منتقل شده است.

وی با بیان اینکه هدف این اقدامات کور و بی‌ارزش در درجه اول ضربه زدن به مردم منطقه و جلوگیری از پیشرفت منطقه است، افزود: اینگونه اقدامات از نظر نظامی، تاکتیکی و عملیاتی فاقد هرگونه ارزش است.

وی ادامه داد: ما مقید هستیم که به حق حاکمیت کشور همسایه احترام بگذاریم و نقض حاکمیت آنها را نداشته باشیم، به همین دلیل تروریست‌ها فرصت جولان دادن در کنار مرزهای ما را پیدا کرده‌اند.

جانشین فرماندهی نیروی انتظامی گفت: ما تاکنون با دولت پاکستان رایزنی دیپلماتیکی داشته‌ایم، مرزبانان ما نیز اعتراض رسمی داشته‌اند و حتی مسیر و رد عاملان این جنایت را تحویل داده‌اند و مطلع هستند که اینها چگونه تا نقطه صفر مرزی آمده‌اند و از چه مسیری بازگشته‌اند.

وی ادامه داد: از طرف مرکز هم دستگاه دیپلماسی کشور پیگیر این موضوع است، ولی به هر حال صبر ما حدی دارد و این احترام ما به حسن همجواری و حق حاکمیت کشور همسایه باید آنها را در کنترل مرزها مصمم تر کند.

وی با بیان اینکه معلوم نیست همیشه این صبر وجود داشته باشد و اگر این شرایط ادامه پیدا کند حتماً تصمیمات جدیدی در این زمینه گرفته می‌شود ادامه داد: ما انتظار داریم کشور همسایه به وظایف خود در آن سوی مرز عمل کند.

جانشین فرماندهی نیروی انتظامی بیان کرد: ما وقتی به خانواده این شهدای عزیز مرزبان مراجعه می‌کنیم تا به آنها روحیه بدهیم، عکس این قضیه اتفاق می‌افتد و آنها به ما روحیه می‌دهند و می‌گویند ما آماده هستیم و فرزند خود را تقدیم انقلاب و اسلام کردیم و اگر فرزند دیگری داشته باشیم آن را هم برای دفاع از خاک وطن اعزام می‌کنیم.

وی اضافه کرد: این امر نه تنها اراده مرزبانان و ما و همکارانمان را مصمم‌تر کرده، بلکه اراده مردم ایران و آنهایی که فرزندانشان را چه در قالب کادر و چه در قالب وظیفه برای دفاع از وطن می‌فرستند، نیز مصمم‌تر کرده

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.