اهواز- استاندارخوزستان گفت: وظیفه دولت ها گسترش آموزش و امنیت و ارتقای سطح سلامت جامعه است و هر چه این گستره و چتر بزرگتر باشد نشان دهنده توسعه یافتگی جامعه است

وظیفه دولت ها گسترش آموزش و امنیت و ارتقای سطح سلامت جامعه است

به گزارش قدس آنلاین، بیمارستان صد تختخوابی امیرکبیر اهواز  ظهر دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ماه همزمان با چندین مرکز درمانی در سایر نقاط کشور از طریق ویدئو کنفرانس و با دستور رئیس جمهور افتتاح شد و غلامرضاشریعتی در آیین افتتاح این مرکز بابیان اینکه انتظار میرود چنین پروژه هایی در زمان سریع تری به بهره برداری برسد اظهار کرد: با این حال جای سپاس و قدردانی دارد که امروز شاهد افتتاح این بیمارستان هستیم.  
وی افزود: بخش سلامت از اهمیت ویژه ای برخوردار هست و یکی از اولویت های اصلی دولت سرمایه گذاری در بخش سلامت بوده است.  
مقام عالی دولت در استان بابیان اینکه ارتقای استانداردهای سلامت باعث ارتقای استانداردهای رفاه در جامعه می شود و این جزو شاخص های توسعه یافتگی  جامعه محسوب می شود ادامه داد: به همین علت دولت یازدهم اقدام به گسترش کمی و کیفی خدمات حوزه سلامت در جامعه کرده است.
استاندار خوزستان عنوان کرد:  اگر چه این کار بر دوش بدنه های بیمه ای فشار مضاعفی ایجاد می کند اما اگر قرار باشد ما به تدریج به سمت توسعه یافتگی حرکت کنیم یکی از شاخص های اصلی حوزه سلامت است نه تولید کالا و محصولات مختلف توسط دولت.
شریعتی اظهارکرد: اتفاقا سم مهلک برای هر دولتی ورود آن در هر زمینه ای است که بخواهد در همه امور دست در آتش داشته باشد و امور را در دست بگیرد.
وی یادآورشد: وظیفه دولت ها گسترش آموزش و امنیت و ارتقای سطح سلامت جامعه است و هر چه این گستره و چتر بزرگتر باشد نشان دهنده توسعه یافتگی جامعه است و هر چه این سه شاخص پایین تر باشد نشاندهنده عقب ماندگی و بی عدالتی خدمات در جامعه است.
استاندار خوزستان اظهار کرد: قطعا توسعه حوزه خدمات سلامت به بالا رفتن سطح خدماتی که عدالت را در جامعه افزایش می دهد منجر خواهد شد و جامعه را به سمت اداره عادلانه تر پیش خواهد برد و از این بابت وظیفه دولت هاست که این خدمات را ارائه دهیم.  
شریعتی بااشاره به اینکه سازمان تامین اجتماعی هم بیش از پیش در این زمینه همت گمارده و تلاش مضاعفی کرده است و در حوزه خدمات مستقیم و غیر مستقیم سلامت خدماتش را گسترش داده عنوان کرد:  از این بابت از سازمان تامین اجتماعی تشکر میکنم که با خدمات گسترده در حوزه سلامت سعی کرده بیمه شدگان خود را در حوزه های مختلف درمانی و تشخیصی به نحوی عمل کند که در حد امکان دغدغه بیمه شده فقط مسائل درمانی باشد.  
شریعتی بیان کرد: اگر چه از استان انتظار می رود متوسط هزینه درمان که کمتر از هزینه کشوری ست بالا رود و حداقل به متوسط کشوری برسد هر چند با توجه به تعداد مستمری بگیران و بیمه شدگان تامین اجتماعی و وضعیت استان ما این انتظار را داریم که این خدمات در خوزستان بیشتر هم باشد یعنی متوسط هزینه درمان و حوزه سلامت برای بیمه شده خوزستانی از سایر بیمه شدگان کشور بیشتر باشد اما الان کمی کمتر است و این حق خوزستان است و انتظار است مسئولین ما با برنامه ریزی صحیح این خدمات را بهتر و بیشتر ارائه داده و گسترش بدهند تا پزشکان و سازمان ها و بیمارستان های بیشتری با طیب خاطر به عقد قرارداد با تامین اجتماعی اقدام کنند و بشود خدمات را گسترده تر ارائه داد.  
نماینده عالی دولت در استان تاکید کرد: انتظار می رود بعضی از کلینیک هایی که در دست اقدام هست از جمله در شوشتر و دزفول و آبادان توسط سازمان تامین اجتماعی کشور هم سریع تر راه اندازی بشود و هم مرکزی مانند شوشتر با توجه به نیاز به تعداد بیمه شدگان بیشتر باز طراحی مجدد بشود و کاری مطابق با شان مردم انجام شود.  
شریعتی ادامه داد: همچنین در حوزه شهرستان باوی به علت تعداد زیاد بیمه شدگان و عدم ارائه خدمات مستقیم از سازمان تامین اجتماعی انتظار داریم در سال جاری احداث یک مرکز کلینیک درمانی در شهرستان باوی را در دستور کار خود قرار دهد البته طبق مذاکراتی که با ریاست سازمان تامین اجتماعی کشور داشتم بنا شد با توجه به جمعیت ۴۰ هزار نفری در شهرستان باوی و نبود امکانات درمانی ابتدا اقداماتی جهت اجاره یک مرکز برای ارائه خدمات به مردم انجام شود تا زمانی که کلینیک احداث شود.  
استاندار با ابراز امیدواری به اینکه خدمات در مناطق مختلف هر چه بیشتر از طرف تامین اجتماعی ایجاد شود گفت:  ان شاءالله کارگران و بیمه شدگان رضایت بیشتری داشته باشند و با طیب خاطر هزینه سربارشان در این حوزه به حداقل برسد و زندگی آنها از سطح رفاه بیشتری برخوردار شود.
گفتنی است: مساحت بیمارستان امیرکبیر اهواز ۵۲۳۵  متر با زیر بنای ۹۹۷۵ متر و ۴ طبقه می باشد و هزینه ساخت آن ۲۷۰ میلیارد ریال و هزینه تجهیزات آن ۲۳۰ میلیارد ریال بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.