۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۵
کد خبر: 528258

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: باید به دانشگاه ها مسئولیت تزریق کرد و حال دانشگاه ها از نظر علمی خوب نیست.

هاشمی طبا: حال دانشگاهها از نظر علمی خوب نیست

به گزارش قدس آنلاین به نقل از  صداوسیما، سید مصطفی هاشمی طبا نامزد انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: وضعیت علمی مراکز دانشگاهی ما خوب نیست بویژه اینکه بازار پایان نامه فروشی رونق دارد و در میدان انقلاب و روزنامه ها آگهی می دهند بنابراین موضوع علم و دانش و فناوری  در دانشگاه های ما ضعیف است.

وی افزود: ممکن است چهره های خوبی هم در دانشگاه ها باشند اگر نام این مراکز آموزش عالی است باید هم دانشجویان و هم استادان شرایط خوب و عالی داشته باشند.

هاشمی طبا گفت: مدت تعطیلی مراکز آموزش عالی زیاد است دانشجویان اول ترم دیر مراجعه و آخر ترم زود تعطیل می کنند تاریخ امتحانات مشخص نیست و افرادی که در چند سال اخیر از دانشگاهها فارغ التحصیل شدند  با سواد نیستند.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: چاپ مقاله های متعدد ملاک نیست و ملاک دانشجویانی هستند که فارغ التحصیل می شوند و می خواهند وارد بازار کار شوند.

هاشمی طبا گفت: دانشجویی که با نمره ۱۲ قبول شود تاثیری ندارد باید مدیریت دانشگاه احساس کند که نسل جدیدی را در حال آموزش دارد و هستند دانشجویانی که از نوشتن یک نامه معمولی و حل یک مشکل علمی عاجزند.

وی با بیان اینکه هیچ اعتقادی به دانشگاه سیاسی ندارد افزود: محیط دانشگاه باید عملی باشد حال اگر فردی به درجات بالای علمی رسید جنبه سیاسی را هم مطرح کند ولی اینکه بگوییم دانشگاه های ما باید مرکز فعالیت های سیاسی باشند نه علمی؛ بهتر است که دانشگاه های خود را ببندیم و برویم حزب باز کنیم.

هاشمی طبا اضافه کرد: اگر دانشجویی تلاش داشته باشد و روش تحقیق را بداند در جای خود از ان بهره خواهد برد بویژه اگر در بخش های کشاورزی و علمی و تحقیقاتی، صنعتی و گردشگری فعالیت کند.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: تزریق مسئولیت به دانشگاه ها و اینکه روسای دانشگاه ها موظف شوند به دانشجویانی که به خوبی شرایط عملی و آموزشی را گذرانده اند مدرک بدهند موجب می شود که وضعیت دانشگاه های ما خوب شود.

وی گفت: اگر ابداعی باشد که قابلیت تجاری شدن داشته باشد باید از حمایت دولت و بانکها برخوردار باشد و البته معاونت فناوری نهاد ریاست جمهوری هم می تواند از این اختراعات حمایت کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.