رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم گفت: براساس مصوبه هیات امنای صندوق رفاه دانشجویان و با توجه به ارتقاء رتبه‌بندی خوابگاه‌ها، اجاره‌بها برای سال جاری افزایشی نخواهد داشت.

اجاره‌بهای خوابگاه‌های دانشجویی در سال تحصیلی جدید افزایش نمی‌یابد

 به گزارش «قدس آنلاین»،  ذوالفقار یزدان‌مهر مشاور وزیر علوم و رئیس صندوق رفاه دانشجویان با تاکید اینکه خوابگاه‌ها در سال تحصیلی جدید افزایش اجاره‌بهایی نخواهند داشت، گفت: براساس مصوبه هیات امنا تا پایان سال جاری تمامی خوابگاه‌های سطح ۳ و ۴۴ ارتقاء خواهند یافت.

وی از برنامه صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم برای ارتقاء سطح کیفی خوابگاه‌ها خبر داد و افزود: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تمرکز وزارت علوم برای سال جاری این است که خوابگاه‌های رتبه‌های ۳ و ۴ را به رتبه‌های پایین‌تر ارتقاء دهد و مصوبه هیات امنای صندوق رفاه دانشجویان نیز در این زمینه تصویب و تا پایان سال جاری رونقی در بخش نوسازی و کیفی‌سازی خوابگاه‌ها اتفاق خواهد افتاد.

یزدان‌مهر در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر حدود ۲۰۰ خوابگاه با رتبه‌های ۳ و ۴ در وزارت علوم وجود دارد و در نظر داریم با کمک دانشگاه‌ها تمامی این خوابگاه‌ها تا پایان سال جاری به رتبه‌های پایین‌تر ارتقاء پیدا کنند. همچنین ۶۴ خوابگاه رتبه ۵ در این دانشگاه‌های زیرمجموعه وزارت علوم وجود داشت که تمامی این خوابگاه‌ها در سال ۹۵ ارتقاء پیدا کردند.

مشاور وزیر علوم با تاکید بر اینکه اجاره‌بهای خوابگاه‌های زیر نظر این وزارتخانه در سال جاری افزایش پیدا نخواهد کرد، گفت: براساس مصوبه هیات امنای صندوق رفاه دانشجویان و با توجه به ارتقاء رتبه‌بندی خوابگاه‌ها، اجاره‌بها برای سال جاری افزایشی نخواهد داشت.  

وی گفت: در حال حاضر میزان اجاره‌بهای پرداختی از سوی دانشجویان بسته به نوع خوابگاه در دانشگاه بین حدود ۱۷۰ تا ۲۵۰ هزار تومان در ترم است و برای اولین بار امسال هیچ افزایش بهایی در حوزه خوابگاه‌ها نخواهیم داشت.

 یزدان‌مهر در پایان خاطرنشان کرد: اجاره‌بهای خوابگاه‌ها در سال ۹۲ و ۹۳، ۲۰ درصد، سال ۹۴ متناسب با تورم ۱۴.۲ درصد افزایش یافت و سال ۹۵ نیز براساس رتبه‌بندی خوابگاه‌ها و عادلانه‌سازی پرداخت‌ها هیچ افزایش بهایی در خوابگاه‌های سطح ۴ و ۵ اتفاق نیفتاد اما خوابگاه‌های سطح ۳، ۱۰ درصد و سطح ۱ و ۲، ۱۵ درصد افزایش اجاره بها داشتند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.