قزوین- معاون عمرانی استانداری قزوین گفت: برای صیانت از منابع آب زیرزمینی تغییر الگوی کشت و جلوگیری از تولید محصولات پر آب ضروری است.

تغییر الگوی کشت توسط جهاد کشاورزی عملیاتی شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، علی فرخزاد روز یکشنبه در جلسه شورای حفاظت از منابع آبی استان که در استانداری برگزار شد اظهارداشت: فرونشست زمین در برخی مناطق استان مانند بویین زهرا جدی است و اگر هنوز مسئولان و کشاورزان این خصر را جدی نگیرند نمی توانیم به هدف برسیم.

وی بیان کرد: با کنترل اضافه برداشت در چاههای مجاز باید تکلیف چاههای غیرمجاز روشن شود و در این کار نباید سستی به خرج دهیم و با قاطعیت با متخلف برخورد شود.

معاون عمرانی استانداری قزوین تصریح کرد: ارئه الگوهای کشت مناسب با اقلیم و منابع آبی را باید جدی بگیریم و با ترویج این امور و توجه به آموزش کشاورزان از همراهی این گروه بخوبی استفاده کنیم.

وی یاداورشد: استفاده از پساب تصفیه خانه ها از دیگر ظرفیت هایی است که باید مورد توجه قرار گیرد و در برنامه ریزی آن را جدی بگیریم.

فرخزاد گفت: آبهای ورودی و خروجی استان نیز بدون برنامه ریزی هدر می رود در حالیکه می تواند برای تامین بخشی از نیازهای کشاورزی مورد استفاده قرار گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.