ساری- مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران از استقرار بیش از یک‌هزار نجاتگر و ناجی غریق در ۳۶۵ نقطه پرخطر ساحل استان خبر داد.

یک‌هزار ناجی غریق در ۳۶۵ نقطه پرخطر ساحل مازندران مسقر شدند
به گزارش قدس آنلاین به نقل از بلاغ، مجتبی اکبری در جلسه شورای اداری جمعیت هلال احمر مازندران اظهار کرد: یکی از بزرگ‌ترین و گسترده‌ترین عملیات امداد و نجات در کشور، اجرای طرح امدادونجات ساحلی در ایام تابستان است که با مدیریت جمعیت هلال احمر استان در قالب کمیته کاهش غریق و تلفات انسانی در ۴۰۰ کیلومتر نوار ساحلی مازندران اجرا می‌شود.
وی افزود: جمعیت هلال احمر استان امسال نیز همانند سال گذشته با تمام توان عملیاتی و امدادی در اجرای این طرح حضوری فعال و محوری دارد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران با تأکید بر پایش روزانه فرآیند اجرایی این طرح، کاهش حداکثری خسارات و تلفات ناشی از غرق شدن هموطنان در دریا را هدف نهایی این طرح دانست و تصریح کرد: آرزوی قلبی ما به صفر رساندن شمار غریق در ساحل مازندران است.
این مسؤول با تأکید بر ضرورت مدیریت مؤثر در ایام پیک مسافر و گردشگر در مناطق ساحلی ادامه داد: جمعیت هلال احمر هیچ مسؤولیتی در نقاط اجرای طرح‌های سالم‌سازی ندارد زیرا این طرح‌ها به بخش خصوصی واگذار شده و مجریان این‌گونه طرح‌ها ملزم به ارائه خدمات مختلف و مورد نیاز به مسافران هستند که خدمات امدادونجات نیز باید در قالب همین خدمات مورد نیاز و با احتساب هزینه آن لحاظ شود.
اکبری دستاوردهای اجرای طرح امدادونجات ساحلی در تابستان سال گذشته را مطلوب توصیف کرد و بر هماهنگی بیشتر دستگاه‌های اجرایی حاضر در کمیته کاهش غریق و تلفات انسانی تأکید کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.