شهرکرد-مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری، از برداشت بیش از۳۰۰تن گل محمدی دراستان،خبرداد.

بیش از۳۰۰تن گل محمدی از مزارع چهارمحال و بختیاری برداشت شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان، ابراهیم شیرانی گفت: هم اکنون دراستان ۲۴۷هکتار به کشت گل محمدی اختصاص دارد که ازاین میزان ۱۰۰هکتار به بهره برداری رسیده وپیش بینی می شود ازهرهکتار ۳تن برداشت انجام شود که درمجموع بیش از  ۳۰۰تن برداشت گل محمدی خواهیم داشتم.

وی با اشاره به اینکه، برداشت گل محمدی دراستان از ابتدای خرداد ماه آغازشده وتاآخرماه ادامه خواهد داشت، افزود:گیاه گل محمدی علاوه برمصرف خوراکی وبهداشتی ، یک نوع گیاه دارویی هم محسوب می شود  وهمچنین گیاهی مقاوم به کم آبی وسازگار با اقلیم استان است که توسعه این گیاه یکی از راهکارهای سازمان جهادکشاورزی دراصلاح الگوی مصرف آب دراین بخش ،افزایش ارزش افزوده و ایجاد اشتغال می باشد.

وی اظهارکرد:درراستای دستور مقام معظم رهبری واشتغال زایی ،با برنامه ریزی های انجام شده هم اکنون برنامه ریزی لازم جهت توسعه کشت گل محمدی دراستان انجام شده است که ۲۰۰هکتار دراستان درحال کشت می باشد که ازاین میزان ۶۰هکتار بصورت کشت بافتی ومابقی بصورت قلمه درحال کشت می باشد.

مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان گفت:گل محمدی ،مصرف داخلی ،دارویی وبهداشتی دارد وهمچنین به علت زمینه بازار داخلی وخارجی اگر با فراوری همراه باشد علاوه برارزش افزوده می تواند اشتغال زایی خوبی ایجادکند.

شیرانی تصریح کرد:سازمان جهادکشاورزی تسهیلات ویژه ای در اختیار متقاضیان فراوری گیاهان دارویی وگل محمدی می گذارد که متقاضیان جهت اطلاعات بیشتر می توانند به مدیریت های جهادکشاورزی شهرستانها مراجعه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.