شرایط پذیرش با آزمون استعدادهای درخشان در دوره‌های کارشناسی ارشد دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی از سوی سازمان سنجش اعلام شد.

شرایط پذیرش با آزمون استعدادهای درخشان در دوره‌های کارشناسی ارشد اعلام شد

  به گزارش «قدس آنلاین»،  بر اساس مفاد آیین‌نامه پذیرش با آزمون استعدادهای درخشان در دوره‌های کارشناسی (پیوسته و ناپیوسته) و کارشناسی ارشد مصوب شورای هدایت استعدادهای درخشان وزارت علوم داوطلبان واجد شرایط می‌توانند به شرط کسب حد نصاب علمی حداقل ۹۰ درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در هر کدرشته محل از این آیین‌نامه استفاده کنند.

برگزیدگان رشته‌های اول تا پانزدهم مرحله نهایی المپیادهای علمی دانشجویی، دانشجویان نمونه کشوری در دوره کارشناسی با معرفی سازمان امور دانشجویان، رتبه‌های اول تا سوم نهایی جشنواره خوارزمی، جوان خوارزمی، رازی، ابن‌سینا و فارابی در دوره کارشناسی با مشارکت حداقل ۵۰ درصد در دستاورد، دانش‌آموختگان رتبه اول دوره کارشناسی در بین دانشجویان هم رشته از جمله داوطلبان حائز شرایط پذیرش هستند.

سازمان سنجش موظف است حداکثر معادل ۱۰ درصد در هر کدرشته محل تحصیلی دوره بالاتر را بر اساس اولویت نمره و انتخاب رشته متقاضیان به حائزین شرایط اختصاص دهد.  

حداکثر مدت تحصیل برای دانش‌آموختگان رتبه اول کارشناسی پیوسته ۸ نیمسال و برای دانش‌آموختگان کارشناسی ناپیوسته ۴ نیمسال است.  

آن دسته از دانشجویان رتبه اول دوره کارشناسی که بر اساس کارنامه اولیه مجاز به انتخاب رشته نیستند نمی‌توانند از مزایای این آیین‌نامه بهره‌مند شوند.

کارنامه نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد روز سه‌شنبه بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد.  

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.