۱۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۰
کد خبر: 536235

پکن پیشنهاد تایوان برای کمک به گذار چین به سمت دموکراسی را رد و اعلام کرد: ارزش‌ها و ایده‌های "تسای اینگ ون" تایوان را وارد بحران کرده است.

پکن پیشنهاد رهبر تایوان را رد کرد

به گزارش قدس آنلاین، دفتر امور تایوان در چین در واکنش شدید به اظهارات اخیر تسای رهبر تایوان مبنی بر پیشنهاد این منطقه برای کمک به پکن برای دستیابی به دموکراسی اعلام کرد: دولت مرکزی چین تنها حق گفت و گو درباره امور کشور را دارد و تسای بهتر است که وقت خود را برای برطرف کردن نارضایتی گسترده در تایوان و دلایل نهفته در وخامت روابط پکن و تایوان صرف کند.

ما شیائو گوئانگ سخنگوی دفتر امور تایوان در چین اعلام کرد: ما اکنون بیش از هر زمانی در تاریخ کشورمان به هدف مورد نظرمان مبنی بر جوان سازی کشور چین نزدیک شده‌ایم. مقامات تایوان نباید توجه خود را به اینگونه مسائل معطوف کرده و از وظایف خود شانه خالی کنند، این مساله تنها باعث افزایش تنش‌ها و دشمنی‌ها میان پکن و تایوان می‌شود.

به تازگی رهبر تایوان در بیست و هشتمین سالگرد سرکوب معترضان دانشجوی طرفدار دموکراسی در پکن اعلام کرد: بزرگ‌ترین شکاف میان پکن و تایوان در آزادی و دموکراسی است.

وی در پیامی در شبکه اجتماعی نوشت: من باور می‌کنم که چین برای کمتر کردن درد اصلاحات دموکراسی می‌تواند از تجارب تایوان استفاده کند.

تسای که رهبری حزب "استقلال‌طلب ترقی‌خواه دموکراتیک" را بر عهده دارد، بر حفظ مناسبات صلح‌آمیز بدون تسلیم شدن مقابل چین تاکید دارد.

در مقابل چین، تایوان را یکی از استان‌های خود می‌داند و حتی بارها گفته که اگر لازم باشد، ‌ برای بازگرداندن آن به زور متوسل می‌شود
 

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.