قم- مدیر اجرایی مسجد اعظم قم از تشکیل دبیرخانه جهانی مساجد اسلام در این مسجد خبر داد و گفت: امید است در راستای تأمین اهداف و آرمان‌های جهان اسلام بتوانیم این دبیرخانه را تشکیل دهیم.

دبیرخانه جهانی مساجد اسلام در قم تشکیل شود

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا الحسینی در نشست خبری که در دفتر تولیت مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به برگزاری دروس خارج مراجع عظام تقلید در مسجد اعظم  اظهارداشت: آیات عظام جوادی آملی، مکارم شیرازی، نوری همدانی، سبحانی و آیت الله سید محمدجواد علوی بروجردی از جمله شخصیت‌هایی هستند که در این مسجد به تدریس مشغول هستند.

وی با اشاره به جدایی مدیریت مسجد اعظم از حرم مطهر حضرت معصومه(س) گفت: این کار به منظور اداره مطلوب‌تر مسجد انجام‌گرفته است، همچنین این مسجد منابع مالی خاصی ندارد و آیت الله علوی بروجردی و خیرین در تأمین هزینه‌ها یاری‌رسان هستند.

مدیر اجرایی مسجد اعظم قم حضور ۶ هزار گردشگر خارجی در مسجد اعظم قم را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: افراد غیرمسلمان نمی‌توانند در داخل مسجد حضورداشته باشند و در حیاط مسجد تردد می‌کنند.

الحسینی بیان کرد: عملیات مقاوم‌سازی گنبد مسجد به پایان رسیده و بازسازی بخش خواهران از دیگر اقداماتی است که در دستور کار قرار دارد، همچنین در حال حاضر کاشی‌کاری حیاط مسجد را در حال انجام هستیم.

وی با تأکید بر حفظ ظاهر اصلی مسجد افزود: آثار شاخص و ارزنده‌ای در کتابخانه مسجد جمع‌آوری داشته و پژوهشگران می‌توانند از آثار این مسجد کمال استفاده را داشته باشند.

مدیر اجرایی مسجد اعظم قم از تشکیل دبیرخانه جهانی مساجد اسلام در این مسجد خبر داد و گفت: امید است در راستای تأمین اهداف و آرمان‌های جهان اسلام بتوانیم این دبیرخانه را تشکیل دهیم.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.