خرم آباد- مدیر اموراراضی سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: طرح کاداکستر یا حد نگاری تاکنون در ۲۰ هزارهکتار از اراضی لرستان اجرا شده است.

طرح کاداکستر در ۲۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی لرستان اجرا شد

به گزارش قدس آنلاین، علی خادمی در این باره اظهار کرد: طرح کاداستر یکی از طرح‌هایی است که در سطح کشور اجرا شده و سهمیه لرستان در سال جاری ۴۰ هزار هکتار است.

وی با اشاره به این مطلب که این طرح از پاییز ۹۵ آغاز شده و قرار است تا پاییز سال جاری به اتمام برسد، گفت: طرح اکنون از پیشرفت فیزیکی۵۰ درصدی برخوردار بوده و در شهرستان‌های سلسله، دورود بروجرد و خرم‌آباد در حال انجام است.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی لرستان در بخش دیگری از سخنان خود به مزایای اجرای این طرح اشاره کرد وگفت: تثبیت مالکیت زارعان، سند دارکردن اراضی کشاورزی و تکمیل دولت الکترونیک از جمله مزایای اجرای طرح کاداکستر است.

خادمی افزود: در صورت اجرای این طرح با توجه به میزان مالکیت افراد به طور دقیق مشخص می‌شود که به تبع آن پرونده‌های قضایی و دعاوی در دادگاه و محاکم کاهش پیدا می‌کند.

دسترسی آسان به آمار و اطلاعات اراضی، جلوگیری از زمین‌خواری اراضی کشاورزی نیز از دیگر مزایای اجرای این طرح است که وی به آن اشاره کرد.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به این مطلب که هزینه اجرای طرح ۲میلیارد تومان است، گفت: تامین این هزینه برعهده وزارت جهاد کشاورزی بوده وکشاورزان هیچ‌گونه هزینه‌ای بابت این کار پرداخت نمی‌کنند.

خادمی بیان کرد: اکنون سه شرکت نقشه‌بردار برای اجرای این طرح در لرستان مشغول فعالیت هستند.

وی در پایان گفت: قرار است این طرح طی ۵ سال اجرا شود و همه ۸۰۰ هزار هکتار اراضی استان حدنگاری شود و نقطه پایانی کار صدور سند تک برگی برای اراضی کشاورزی است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.