جیانی اینفانتینو، رییس فیفا اعلام کرد که نمونه دوپینگ فوتبالیست‌های روسیه در جام جهانی ۲۰۱۴ منفی بوده است و تیم ملی این کشور دوپینگ نداشته است.

اینفانتینو: تست دوپینگ فوتبالیست‌های روس منفی بود

به‌ گزارش قدس آنلاین و به نقل از سایت  Inside the games، پیش از این دیلی میل در گزارشی اعلام کرده بود که فیفا در حال بررسی پرونده فوتبالیست‌های روسیه است و احتمال دارد که این افراد دوپینگ کرده باشند. گفته شده بود که این تحقیقات از یافته‌های مک لارن آغاز شده است. گزارش مک لارن نشان داده بود که بیش از ۱۰۰۰ ورزشکار روس دوپینگ داشته‌اند.

اینفانتینو پیش از این در کنفرانس خبری در کنار ویتالی موتکو، رییس اتحادیه فوتبال روسیه، اعلام کرده بود که نمی‌داند چقدر بررسی پرونده فوتبالیست‌های روس زمان می‌برد. با این حال او اعلام کرده است که تست دوپینگ فوتبالیست‌های روس منفی بوده است.

اینفانتینو می‌گوید: این تست‌ها در روسیه گرفته نشده‌اند. همه تست‌ها در آزمایشگاه‌های مورد تایید وادا و در خارج از روسیه گرفته شده‌اند. این تست‌ها منفی بوده است. ما گزارش‌های  مختلفی را مشاهده کرده‌ایم. اگر موردی باشد ما آن را بررسی می‌کنیم.

ویتالی موتکو نیز پیش از این اعلام کرده بود که اتهامات وارده به تیم ملی روسیه به معنی است.

موتکو اظهار کرد: هزینه زیادی صرف ورزش کرده‌ایم. ما نیاز به دوپینگ برای گرفتن مدال برنز نداریم. ما از افرادی که دوپینگ می‌کنند حمایت نکرده‌ایم.

در حال‌ حاضر کمیته‌ بین‌المللی المپیک در حال بررسی شواهد به دست آمده از گزارش مک لارن است.

همه این اتهامات در حالی به فوتبالیست‌های روس وارد شده که روسیه میزبان جام کنفدراسیون‌ها بود و پنج فوتبالیست مورد اتهام نیز در این بازی‌ها حضور داشتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.