اصفهان- رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان اصفهان گفت: کارخانه روغن نباتی ناز به دلیل آلودگی زیست‌محیطی تعطیل و به محل جدید منتقل شد.

 کارخانه روغن نباتی ناز به دلیل آلودگی تعطیل شد

به گزارش قدس آنلاین، مهران شنتیایی در خصوص تعطیلی کارخانه روغن نباتی ناز در اصفهان اظهار کرد: در حال حاضر مجموعه روغن نباتی ناز برای انبارداری و مقدار بسیار محدودی تولید استفاده می‌شود و فقط ۲۳  نفر  در این کارخانه فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه این کارخانه در حال حاضر تقریباً متوقف شده است،  افزود: با توجه به شکایات و اعتراضات شدید مردمی در سال‌های گذشته در خصوص مزاحمت زیست‌محیطی شرکت روغن نباتی ناز و انتشار بوی نامطبوع در هوای شهر و با پیگیری‌های  اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان اصفهان، موضوع آلودگی این کارخانه رفع شد.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان اصفهان تصریح کرد: در شهریور سال ۱۳۹۳ وضعیت زیست‌محیطی این کارخانه به مراجع قضایی گزارش  و با پیگیری‌های مستمر و پایش شبانه‌روزی و مساعدت و پیگیری مراجع قضایی بخش‌های آلاینده این واحد با تعهد رسمی مسؤولان کارخانه  تعطیل و در ادامه خطوط تولید واحد به تدریج به کارخانه روغن نباتی گلبهار واقع در فاصله ۱۰ کیلومتری میمه منتقل شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر فقط روزانه حدود ۲۵ تن روغن گیاهی از کارخانه گلبهار جهت صمغ‌گیری و بی‌رنگ سازی به شرکت روغن نباتی ناز واقع در خیابان امام خمینی، انتقال می‌یابد و مجدداً با تانکر جهت بسته‌بندی به شرکت گلبهار منتقل می‌شود که همین بخش هم باید به طور کامل تعطیل شود.

شنتیایی ابراز کرد: اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان اصفهان در برخورد با واحدهای آلاینده و دفاع از حقوق مردم از هیچ تلاش و کوششی دریغ نمی‌کند و در این راستا برخورد  قاطع و بی‌اغماضی دارد.

وی در رابطه با علت تعطیلی کارخانه‌ها در محدوده شهر اصفهان گفت: طبق قوانین کارخانه‌هایی که در محدوده شهرستان اصفهان باشند نباید نه مزاحمتی برای شهروندان در آن محدوده به وجود آورند و نه مشکل محیط‌زیستی از قبیل تولید آلودگی هوا داشته باشند.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان اصفهان در پایان خاطرنشان کرد: تمام کارخانه‌داران در محدوده شهرستان باید توجه داشته باشند که هیچ‌گونه مزاحمتی نباید برای شهروندان آن منطقه درست کنند و مشکل زیست‌محیطی به همراه خود نداشته باشند؛ تا بتوانند به فعالیت‌های خود ادامه دهند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.