بی شک اگر وزیری از انگیزه لازم برای خدمت ورزی به مردم برخودار نباشد می تواند مردم را پلکان ترقی خود کند. پایبندی به قانون یعنی کار شجاعانه انجام دادن و شجاعت و پایبندی به قانون به معنای تحقق عدالت اجتماعی است. هنگامی که وزیری شجاع و متعهد به قانون باشد دیگر جایی برای رانت خواران وویژه خواران باقی نمی ماند ودرچنین فضایی به کسی ظلم نمی شود.

عمل به وعده ها ، ایستادگی در برابر دشمن و رعایت عدالت از عمده ترین ویژگی های وزرای شجاع و انقلابی است

اختصاصی قدس آنلاین- محمد قمی عضو کمیسیون آموزش وتحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با قدس آنلاین به بیان ویژگی های وزرای شجاع و بدون حاشیه پرداخته است.   قمی با تاکید بر اهمیت تلاش وزرا در تحقق وعده هایشان گفت: میزان تاثیر گذاری وزرا براساس عملکرد آنها و  نه شعارها و وعده های داده شده از سوی آن ها سنجیده می شود. وی افزود: این مساله به  قدری مهم است که خداوند متعال در قرآن کریم با بیان اینکه(لم تقولون ما لا تفعلون) (چرا چیزی می گویید که نمی توانید به  آن عمل کنید) به این نکته  مهم اشاره کرده که عملا باید در برابر آنچه می گویید و وعده می دهید متعهد باشید بنابراین یکی از مهمترین شاخصه های وزرای قدرتمند وشجاع توانایی آنها برای حل مشکلات و عمل به وعده های داده شده است. از سوی دیگر مهمترین موضوعی که در وزرا باید مورد توجه قرار گیرد برخورداری از انگیزه خدمت به مردم است.

قمی با اشاره به ویژگی های وزرای شجاع خاطر نشان کرد: بی شک اگر  وزیری از انگیزه لازم برای خدمت به مردم برخودار نباشد می تواند مردم را پلکان ترقی خود کند. پایبندی به قانون یعنی  کار شجاعانه انجام دادن و شجاعت و پایبندی به قانون  به معنای تحقق عدالت اجتماعی است چرا که هنگامی که وزیری شجاع و متعهد به قانون باشد دیگر جایی برای رانت خواران و ویژه  خواران باقی نمی ماند و در چنین فضایی به کسی ظلم نمی شود.

وی در ادامه افزود: از مهمترین مسائلی که قدرت و شجاعت یک وزیر متعهد وانقلابی را به اثبات می رساند توجه به ارزش های انقلابی و اسلامی کشور است. اعتقاد قلبی به ارزش ها و اعتقادات نباید لقلقه زبان وزرا باشد بلکه در عمل باید به آنها متعهد باشند مثلا توجه به موضوعات خانواده های ایثارگران، شهدا وجانبازان از مسائلی است  که باید مورد توجه وزرا قرار گیرد.

عضو کمیسیون آموزش وتحقیقات مجلس با تاکید بر اهمیت خدمتگزاری وزرا به مستضعفین به قدس آنلاین گفت: مستضعفین جای خاصی در ادبیات و فرهنگ امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری دارند از این رو شجاعت یک وزیر و عدم توجه به حاشیه ها به معنای توجه به وضعیت اقتصادی مستضعفین است. چنین  وزیری از هیچ کسی نمی ترسد و تلاش می کند با توجه به قوانین بالا دستی  با اعتقاد مسیر خدمت به مستضعفین را طی کند.

وی تاکید کرد:  فردی که به عنوان وزیر وارد هیات وزیران می شود طبیعتا باید در برابر دولتهای بیگانه و کسانی که در حال تقابل با جمهوری اسلامی ایران هستند ایستادگی کند. وزیر شجاع و بی حاشیه وزیری است که فراموش نکند این کشور به ازای از دست دادن شهدای بسیاری به استقلال امروز خود رسیده  است بنابراین همه وزرا باید همچون  ید واحدی در مقابل دشمن شجاعانه بایستند. پافشاری بر ارزش های مورد نظر رهبری و پایبندی به ارزشها و اصول انقلابی از جمله ویژگی هایی است که وزرای دولت دوازدهم باید بدان پایبند باشند.

قمی در خاتمه خاطر نشان کرد: بی شک وزرایی باید در دولت به کشور و مردم خدمت کنند که با اعتقاد کامل به اسلام از تهدیدهای دشمن نهراسند و با تمام قوت در برابر دشمنان اسلام ایستاده و ارزش های اسلامی را رواج دهند. توجه به این نکته ضروری است که زمانی به پیروزی و تحقق اهدافمان می رسیم که از دشمن واهمه ای نداشته باشیم و تمام تلاشمان صرف رسیدگی به مشکلات کشور و توسعه پیشرفت ها و حل مشکلات اقتصادی و فرهنگی باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.