اصفهان- شهردار اصفهان گفت: فاز اول سیستم جامع و هوشمند شهرسازی و درآمد از بروز رانت و کاهش فساد در شهرداری اصفهان جلوگیری می کند.

 سیستم جامع شهرسازی و درآمد به کاهش فساد در شهرداری کمک می کند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، مهدی جمالی نژاد ظهر یکشنبه در مراسم بهره برداری از فاز اول سیستم جامع، هوشمند و یکپارچه شهرسازی و درآمد شهرداری اصفهان افزود: این سیستم جامع دارای گواهی های مختلف و با ارزشمندی است و فاز دوم این طرح جمع سپاری خواهد بود که در آینده راه اندازی می شود.

وی با بیان اینکه فاز اول جامع هوشمند شهرسازی و درآمد شهرداری اصفهان و برون سپاری خدمات، یک زیرساخت مهم برای شفاف کردن امور در شهرداری و هوشمند شدن شهر اصفهان است، تصریح کرد: با استفاده از این سیستم از گزارشگیری آماری کلیه خدمات شهری و شهرسازی و مانیتورینگ عملکرد مناطق و پرسنل بهره مند خواهیم شد.

شهردار اصفهان یادآور شد:‌ قبول این پروژه از سوی مدیریت شهری و اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان بسیار دشوار بود اما با اعتماد آنان این پروژه کلید خورد تا آیندگان نیز از منفعت این طرح بهره مند شوند.

وی معتقد است فاز اول سیستم جامع و هوشمند شهرسازی و درآمد از بروز رانت و کاهش فساد در شهرداری اصفهان جلوگیری می کند.

جمالی نژاد با بیان اینکه اجرای این نوع اقدامات دیوار بی اعتمادی بین شهروندان و شهرداری را بر می دارد، تاکید کرد: شهروندان با استفاده از این سیستم می توانند از  خدمات ۲۴ ساعته حوزه شهرسازی از طریق اینترنت در تمام ایام هفته بهره مند شوند.  

وی خاطرنشان کرد: راه اندازی سیستم جامع شهرسازی و درآمد تحولی عظیم در سیستم شهرسازی به وجود می آورد و شفاف سازی، اعتماد سازی و صرفه جویی در وقت مردم و به عبارتی کاهش ترافیک و کاهش مراجعات مردمی به شهرداری را به دنبال دارد.

بساط چانه زنی در سیستم شهرسازی خاتمه می یابد

معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان نیز در این مراسم تصریح کرد: با راه اندازی این طرح در حقیقت بساط چانه زنی در سیستم شهرسازی خاتمه می یابد و حاکمیت ضوابط و قانون عملیاتی خواهد شد.

سید جمال الدین صمصام شریعت اظهارکرد: راه اندازی سیستم جامع شهرسازی و درآمد ریسک بزرگی بود که از سوی شهرداری در راستای شفاف سازی و حاکمیت قانون به اجرا درآمد و بی شک شفاف سازی، اعتماد سازی و صرفه جویی در وقت مردم و به عبارتی کاهش ترافیک و کاهش مراجعات مردمی به شهرداری را به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه نقشه های ارگانیک ۴۳ سال قبل و طرح های جامع ۴۶ سال قبل بر روی سیستم قرار دارد و امکان مقایسه و بازدید برای شهروندان وجود دارد، افزود: طبق آخرین طرح های شهری امکان مشاهده ۳ عامل مهم ارتفاع پذیری و تراکم پلاک های در محدوده شهر، شبکه معابر و عقب نشینی ها و کاربری ها برای کلیه شهروندان اعم از دستگاه های دولتی، آموزش و پرورش، دانشجویان و کارشناسان رسمی دادگستری موجود است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان ادامه داد: از طریق سیستم جامع شهرسازی و درآمد، امکان سنجی بر روی پلاک های شهر، اعلام مبلغ پروانه ساخت بر مبنای حداکثر بارگذاری طبق طرح تفصیلی قابل مشاهده است و مالکان با گرفتن گذرواژه و رمز عبور از شهرداری می تواند به پرونده الکتریکی شهرسازی خود دسترسی داشته باشد و محتویات پرونده خود را ملاحظه کند.

وی تاکید کرد: اکنون شهروندان میتوانند با استفاده از این سیستم در ۲۴ ساعت شبانه روز و ۷ روز هفته در طول ۳۶۵ روز سال نسبت به اخذ پروانه ساختمان، پایان کار، دریافت استعلام، درخواست ها، تصدیق گواهی اقدام کنند.

صمصام شریعت ادامه داد: با راه اندازی این سیستم مسیری آماده شده تا اصفهان هر چه سریعتر به شهر هوشمند تبدیل شود.

صمصام شریعت به برنامه های آتی این معاونت در اجرای این طرح اشاره کرد و گفت: به زودی ارتقای هوشمند سازی و مردم سپاری به نحوی عملی می شود که روند شهروند-شهرداری، شهروند به شهروند به ربات- شهروند تبدیل می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.