رشتخوار -رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان رشتخوار از صادرات ۳۰ محموله شاه میگو برای اولین بار از مجموعه سد شهید یعقوبی این شهرستان به کشور آلمان و اسپانیا خبر داد و گفت:تا کنون سه محموله از این شهرستان به این کشور ها صادر شده است.

سه محموله شاه میگو از رشتخوار به آلمان و اسپانیا صادرشد

دکتر مسعود کامیاب در گفت و گوبا خبرنگار قدس آنلاین ، اظهار کرد: در نخستین دوره برداشت و صید شاه میگو در سد شهید یعقوبی رشتخوار بیش از یک تن میگو صید شده که کار صید آن همچنان در این مجموعه ادامه دارد.

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان رشتخوار خاطر نشان کرد: قیمت این ماده غذایی با خاور برابر می کند و از قرار هر کیلو صادارت این میگو را بیش از ۱۰ تا ۱۲ دلار  برای کشور ارز آوری دارد.

وی  اضلفه کرد: شاه میگو شهرستان  رشتخوار در دو نوع با وزن‌های بیش از ۹۰ گرم است که  توسط شرکت‌های دارای مجوز به کشور آلمان  و اسپانیا صادر می‌شود

کامیاب خاطر نشان کرد:شاه میگوی آب شیرین، آبزی با ارزشی است  که به دلیل کمبود تولید و عدم شناخت بازار داخلی هم اکنون تمامی تولیدات آن صادر می‌شود.

وی گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهداز هر هکتار منابع آبی می‌توان یک تن شاه میگو تولید کرد. امید است با افزایش تولید و تولید انبوه شاه میگو در کشور بتوانیم این آبزی را وارد فرهنگ غذایی مردم بکنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.