​ایلام- مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان ایلام گفت: تعرفه های غیر ضروری تجارت در مرز مهران حذف شده است.

تعرفه های غیر ضروری تجارت در مرز مهران حذف شده است

یاراله نصیری روز چهارشنبه در گفتگو با قدس آنلاین، با بیان اینکه تلاش بسیار جدی از سوی مسئولان استان و دست اندرکاران برای تسهیل مراودات تجاری در مرز مهران صورت گرفته است، اظهارداشت: جلسات متعددی در معاونت اقتصادی استانداری ایلام با طرف های عراقی برگزار شده و کارگروه پایش تجارت خارجی در استان برای رفع مشکلات تجار در مرز مهران رایزنی های متعددی انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه تعرفه صادرات انواع کالا در مرز مهران ساماندهی شده است، افزود: برای تسهیل تجارت در این مرز، عوارض شهرداری و تعرفه مرزبانی حذف شده و علاوه بر این تعرف های موجود در دو سال اخیر نه تنها افزایش نداشته، بلکه کاهش یافته است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان ایلام با تأکید بر اینکه تعرفه صادرات در رونق اقتصادی مرز مهران تعیین کننده نیست، بیان داشت: همکاری طرف عراقی و برخوردهای سلیقه ای در کشور همسایه و سیاست گذاری های کلان، تأثیر گذار هستند و امیدواریم سیاستگذاری های دو طرف در راستای تسهیل مراودات تجاری باشد.

یاراله نصیری به عزم جدی مسئولان استانی برای بازگشایی دو مرز چیلات و شهابی چنگوله تا قبل از اربعین امسال اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: با بازگشایی این دو مرز در استان ایلام، کسب و کار محلی رونق گرفته و موانع بر سر راه صادرات از مرزهای استان کمتر خواهد شد.

وی با بیان این مطلب که بازگشایی دو مرز دیگر در حوزه استان ایلام در ایام اربعین، شایان توجه خواهد بود، ادامه داد: ترافیک روان تردد زوار در مرز مهران، حمل و نقل آسان کالاها و عدم توقف صادرات در ایام اربعین در این مرزها، از مزایای بازگشایی خروجی های بین المللی چیلات و چنگوله خواهد بود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان ایلام به مرز هلاله شمالی در منطقه میمک و سرنی از توابع بخش صالح آباد اشاره کرد و یادآور شد: طرح بازگشایی این مرز از سوی مسئولان استانی به دولت ارائه شده اما این طرح هنوز در دولت مصوب نشده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.