ایلام- مدیرعامل شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه ایلام گفت: اجرای طرح برندینگ شرکت های حمل و پخش فرآورده های نفتی در راستای کوچک و چابک سازی دولت است.

اجرای طرح «برندینگ» در راستای کوچک سازی دولت است

علی اصغرچاغروندی روز سه شنبه در گفتگو با قدس آنلاین، با بیان اینکه برنامه ریزی لازم برای واگذاری امور به بخش خصوصی در مجموعه وزارت نفت و شرکت پخش فرآورده های نفتی انجام شده است، اظهارداشت: در سراسر جهان شرکت های بزرگی همچون شل، توتال و ... وجود دارند که تمامی فعالیت های مرتبط با نفت از جمله مطالعه، اکتشاف، عرضه، فرآوری و ... را انجام می دهند و دولت تنها بر فعالیت این شرکت ها نظارت دارد.

وی با اشاره به اینکه در چشم انداز ۲۰ ساله دوم انقلاب و در راستای اصل ۴۴ قانون اساسی، خصوصی سازی در دستور کار دولت و وزارتخانه ها قرار گرفته است، افزود: با حذف تصدی گری دولت در برخی بخش ها، همچون شرکت های حمل و نقل و جایگاه عرضه سوخت، بسیاری از هزینه های اضافی دولت می تواند کاهش پیدا کند.

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه ایلام به ۱۵۰ هزار قرارداد شرکت نفت با بخش خصوصی در سراسر کشور اشاره و خاطرنشان کرد: این قراردادها برای این شرکت بسیار هزینه بردار بوده که در حال حاضر با الگوبرداری از کشورهای موفق، در بیشتر نقاط کشور از جمله استان ایلام، حمل و پخش فرآورده های نفتی، جایگاه های عرضه سوخت و ... به بخش خصوصی واگذار شده که این بخش نیروی کار لازم را داراست و با اجرای این طرح، هزینه های غیرضروری دولت، کاهش چشمگیری خواهد یافت.

علی اصغر چاغروندی هدف شرکت پخش فرآورده های نفتی را سوخت رسانی بهتر به مصرف کنندگان عنوان و تصریح کرد: وقتی بخش خصوصی در این راستا مسئولیت پذیر باشد، کیفیت فرآورده های عرضه شده افزایش می یابد و دولت نظارت بهتر و بیشتری بر عملکرد بخش خصوصی خواهد داشت.

وی به پرداخت هزینه تولید فرآورده ها و برخی هزینه های دیگر توسط دولت اشاره کرد و بیان داشت: با واگذاری خدمات حمل و نقل و جایگاه های عرضه سوخت به بخش خصوصی، دولت در هزینه های گزاف این بخش ها صرفه جویی کرده و علاوه بر این بخشی از هزینه های تولید را از محل صرفه جویی و بازگشت هزینه ها تأمین می کند.

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه ایلام با اشاره به اینکه واگذاری حمل و نقل فرآورده های نفتی به بخش خصوصی موجب کاهش ناوگان حمل و نقل گردیده و این بخش بصورت کاملاً بهینه از این ناوگان استفاده می کنند، ادامه داد: استان ایلام در راستای خصوصی سازی از برخی استان های برخوردار عقب افتاده اما با اهتمام ویژه مسئولان استانی روند خصوصی سازی در حال پیشرفت و بهبودی است.

علی اصغر چاغروندی به ظرفیت های عظیم استان در حوزه نفت و گاز اشاره کرد و گفت: شرکت های خصوصی می توانند در سایر بخش های مرتبط با اکتشاف، استحصال، فرآوری، بهره برداری، صنایع پایین دستی نفت و گاز و ... سرمایه گذاری کرده و اشتغال زایی خوبی در استان ایجاد کنند.

وی به نظارت شرکت پخش فرآورده های نفتی بر کنترل کیفی و کمی عرضه انواع فرآورده های نفتی در استان اشاره کرد و اظهارداشت: هر جایگاه عرضه سوخت حداقل یکبار در ماه کنترل کمی شده و از نظر کیفی هر هفته توسط کارشناسان بررسی و گزارش های آنها ثبت می شود و علاوه بر این هر سه ماه یکبار با همکاری کارشناسان استاندارد، تمامی دستگاه ها و نازل های عرضه سوخت کنترل می شوند.

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه ایلام با اشاره به نظارت و بازدید مستمر دیگر دستگاه های نظارتی همچون تعزیرات، صنعت معدن و تجارت، و ... از جایگاه های عرضه سوخت، افزود: اگر در این جایگاه ها تخلفی مشاهده شود، بشدت با متخلفان برخورد شده و در صورتی که صاحبان کارت های سوخت، قصد دریافت سوخت برای مصارف دیگر غیر از مصرف خودرویی داشته باشند، کارت آنها برای مدت طولانی باطل خواهد شد.

علی اصغر چاغروندی از اجرای طرح کهاب (تبدیل بخارات سوخت به مایع و بازگشت آن به مخزن جهت جلوگیری از هدرروی سوخت و کاهش آلودگی زیست محیطی با نصب دستگاه های مبدل) در جایگاه های عرضه سوخت خبرداد و تصریح کرد: تمامی جایگاه های عرضه سوخت استان به صورت آنلاین کنترل شده و با سامانه CMS نازل های سوخت، میزان مصرف فرآورده های نفتی در جایگاه ها، نگهداشت و آماده به کار بودن دستگاه ها و ... تحت نظارت مدیریت منطقه است.

وی با بیان اینکه به ازای هر ۶۰ نازل یک تیم ۱۰ نفره بر مدیریت جایگاه، تجهیزات و امکانات نظارت دارند، گفت: هر پیمانکار بخش خصوصی در هر شهر تنها می تواند یک سوم ظرفیت را داشته باشد که در این صورت، اجازه تخلفات ناشی از انحصاری بودن را از افراد سودجو سلب می شود.

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه ایلام با تأکید بر اینکه برای کنترل بیشتر بر مصرف سوخت و جلوگیری از قاچاق آن، کارت سوخت حذف شدنی نیست، یادآور شد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف در جایگاه های عرضه سوخت اعم از کیفیت سوخت، خرابی نازل ها و عملکرد کارکنان و ... می توانند با سامانه مرکز پاسخگویی به شکایات مردمی با شماره ۰۹۶۲۷ تماس گرفته و تخلفات را گزارش دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.