ساری- معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران گفت: از شنبه تا پنج‌شنبه شاهد استقرار هوای گرم و الگوی تابستانه در آسمان مازندران هستیم.

استقرار هوای گرم و الگوی تابستانه در آسمان مازندران

به گزارش قدس آنلاین، احمد اسدی در این باره اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی تا روز پنج‌شنبه استقرار هوای گرم و الگوی تابستانه را بر آسمان کشور نشان می‌دهد که آسمان مازندران را نیز تحت تأثیر قرار داده است.

وی با اشاره به افزایش دمای هوای مازندران طی روزهای آینده، اضافه کرد: بیشینه دما در شهرهای غربی تا 34 درجه و در شهرهای مرکزی و شرقی تا 37 درجه پیش‌بینی می‌شود.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران ادامه داد: همچنین طی امروز و فردا در ارتفاعات غربی احتمال رشد ابر و رگبار پراکنده وجود دارد.

اسدی تصریح کرد: براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، از پنج‌شنبه با شکل‌گیری جریانات شمالی و عبور امواج تراز میانی احتمال رشد ابر و بارش‌های پراکنده در آسمان مازندران وجود دارد.

وی با تأکید بر مدیریت در مصرف منابع انرژی، خاطرنشان کرد: همچنین از روشن کردن آتش در جنگل‌ها و مزارع برنج استان خودداری شود.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران یادآور شد: دامداران، مرغداران و گلخانه‌داران نیز نسبت به تهویه و خنک نگهداشتن سالن‌ها و باغداران نسبت به آبیاری باغ‌ها اقدام کنند تا با مشکلی مواجه نشوند.

اسدی در پایان گفت: دریای مازندران امروز و فردا به‌صورت موج کوتاه در برخی ساعات با افزایش موج پیش‌بینی می‌شود که لازم است افراد در طرح‌های دریا و با رعایت نکات ایمنی شنا کنند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.