۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۸
کد خبر: 554109

« دارچین» یکی از قدیمی‌ترین ادویه هاست که در آسیای جنوب شرقی کشت می‌شود و طعم دلچسب و خواص درمانی آن همواره مورد توجه بوده است.

با « دمنوش دارچین» لاغر شوید

به گزارش قدس آنلاین، از خواص دارچین می‌توان به برطرف کردن نفخ معده، تحریک عملکردهای ذهنی و شناختی و تسکین قاعدگی‌های دردناک اشاره کرد. البته بررسی‌ها نشان می‌دهد دمنوش دارچین می‌تواند کاهش وزن را تسهیل کند.

عوامل متعددی در کاهش وزن سریع و مؤثر، دخیل است که در وهله اول باید به عملکرد مطلوب دستگاه گوارش اشاره کرد که تعادل ریزمغذی‌ها و دفع مواد سمی را تنظیم می‌کند. دارچین هضم غذا را تسهیل می‌کند که اگر دمنوش آن با سیب یا لیمو؛ میوه‌های سرشار از آنتی اکسیدان مصرف شود، تأثیر فوق العاده‌ای خواهد داشت.

یکی دیگر از خواص دارچین کاهش سرعت جذب قند است. در حالی که هر چه مقدار قند خون بالا باشد، احساس گرسنگی نیز افزایش می‌یابد.

همچنین زمانی که گلوکز خون کم باشد انسولین بهتر عمل می‌کند و در نتیجه احتمال تجمع چربی کاهش می‌یابد. مصرف دارچین در پیشگیری از دیابت نوع ۲ نیز مؤثر است.

از طرفی دارچین عبور مواد غذایی از معده را به تأخیر می‌اندازد. در افرادی که به طور منظم دمنوش دارچین مصرف می‌کنند، احساس سیری سریع‌تر و تمایل به مصرف غذا در هر وعده کاهش می‌یابد.

البته مصرف دمنوش در کنار ورزش و تغذیه متعادل و بدون ترکیبات مصنوعی توصیه می‌شود.

منبع: www.Passportsante.fr

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.