استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه احساس غنا انسان را به وادی گناه می‌کشاند گفت: خداوند امورات دنیوی را به وسیله اسباب مهیا می‌کند.

‌خداوند امور دنیوی را به وسیله اسباب مهیا می‌کند

به گزارش قدس آنلاین،حجت‌الاسلام والمسلمین حسین انصاریان در مراسم شهادت امام جواد(ع) در دفتر نماینده ولی فقیه در همدان اظهار داشت: خداوند همه امور را با اسباب انجام می دهد و انسان باید راه و روش دعا کردن را بلد باشد.

وی بیان کرد: خداوند همه امور را با اسباب آن انجام می دهد و نباید انتظار داشت که بدون اراده انسان و دعا کردن چیزی در انسان تغییر کند.

‌انصاریان تصریح کرد: احساس غنا از رذیله‌هایی است که انسان را به منجلاب گناه می‌اندازد و خداوند انسان را از خود طرد می‌کند و وجود این احساس در برابر وجود خداوند گناه بسیار بزرگی است.

استاد حوزه علمیه قم عنوان کرد: اگر در استجابت دعا مشکلی به وجود آمد باید مشکل را یا در دعا و یا در دعا کننده جست‌و‌جو کرد و باید دانست که منابع فیض در این دنیا اهل بیت(ع) هستند.

وی با بیان اینکه خود اقرار به گناه توبه محسوب می‌شود به آیه «ربناظلمنا انفسنا» اشاره کرد و گفت: حتی اگر اشک و آه با آن همراه نباشد و حداوند از بنده‌ای که واقعیت خود را نشان دهد، خوشش می‌آید.

انصاریان اظهار داشت: امام معصوم به قدری بیداری کاملی دارد که از تمام انبیای اولوالعزم، امام علی(ع) و حضرت زهرا(س)به طور کامل ارث برده و این مساله در زیارت وارث نیز تصریح شده است.

مفسر قرآن بیان کرد: انسان باید همواره از خداوند بخواهد که تکالیف الهی برای او سنگین نباشد و خداوند انسان را در انجام یاری دهد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.