معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی گفت: نسخه اول سامانه یکپارچه اطلاعات آماری وزارت راه و شهرسازی از مهرماه سال جاری کار خود را به صورت آنلاین آغاز می‌کند.

سامانه آماری یکپارچه حمل و نقل، مسکن و شهرسازی از مهرماه راه‌اندازی می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، جلسه کمیته آماربخشی وزارت راه و شهرسازی بعدازظهر امروز با حضور امیر امینی معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی، رئیس مرکز آمار ایران (پارسا) و جمعی از نمایندگان ارگان‌ها و سازمان‌های تابع وزارت راه و شهرسازی در ساختمان شهید دادمان وزارت راه در حال برگزاری است.  

در این جلسه، معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: از سال ۹۲ که کار خود را در حوزه آمار در وزارت راه آغاز کردیم، ارائه آمارهای مورد نیاز از سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه آغاز شد.  

امینی ادامه داد: ارائه آخرین اطلاعات مورد نیاز این پروژه‌ها به مردم و مسئولان، یکی از مهمترین وظایف ما در وزارت راه و شهرسازی است، زیرا بخش بزرگی از پروژه‌های عمرانی کشور توسط این وزارتخانه مدیریت می‌شود.  

وی با اشاره به روزآمدی سامانه آماری وزارت راه و شهرسازی اظهار داشت: طبق برنامه‌ریزی، همه اطلاعات آماری موجود در این وزارتخانه از هفته آینده به صورت روزانه، به روز می‌شود.  

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت:‌ در گذشته جمع‌آوری آمار در وزارتخانه بزرگی نظیر راه و شهرسازی، موانع و مشکلاتی داشت که یکی از دلایل آن، نبود ارتباط مناسب سازمان‌های تابعه با ستاد مرکزی وزارتخانه بود.  

امینی افزود: با برنامه‌ریزی مناسب، امروز بسیاری از داده‌های آماری ارگان‌های زیرمجموعه وزارت راه به سامانه وزارت راه و شهرسازی منتقل می‌شود و پس از جمع‌آوری، مورد استفاده قرار می‌گیرد.  

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: سامانه داشبورد مدیریت وزارت راه و شهرسازی با هدف ارائه آخرین و مهمترین شاخص‌ها، اطلاعات و آمار حمل و نقل و مسکن و شهرسازی طراحی شد.  

وی اضافه کرد: با توجه به تنوع اطلاعات و آمارها در سامانه مذکور، دسته‌بندی‌هایی طراحی شد که به عنوان مثال در حوزه حمل و نقل ۱۰۵داشبورد طراحی کردیم که ۳۶ داشبورد آن جاده‌ای است.  

امینی ادامه داد: تا پایان مرداد ۹۶ سهم انواع مدلهای حمل و نقلی در جابجایی کالاها شامل ۹۰ درصد جاده‌ای، حدود ۱۰ درصد ریلی و ۹ صدم درصد هوایی بوده است.  

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در این سامانه موضوع حمل و نقل یکپارچه و وضعیت بار و مسافر و ترانزیت به سهولت قابل مشاهده و دسترسی است که با مشاهده آن می‌توان گفت در ترانزیت ریلی نسبت به برنامه سال ۹۶ عقب‌تر هستیم اما در مقایسه با مدت مشابه سال قبل در این بخش رشد داشته‌ایم.  

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.