سرمربی تیم ملی والیبال ایران بعد از کسب عنوان سوم رقابتهای جام قهرمانان بزرگ در ژاپن با دردسر تازه ای برای پوست اندازی در تیم کشورمان مواجه شده است.

دردسر بزرگ سرمربی تیم ملی والیبال ایران/ کدام بازیکنان باید از جمع ملی پوشان حذف شوند؟

به گزارش قدس آنلاین، نتایج درخشانی که تیم ملی والیبال ایران در رقابتهای جام قهرمانان بزرگ کسب کرد بعد از چند ناکامی متوالی در لیگ جهانی، قهرمانی جهان و البته المپیک دل اهالی والیبال را شاد کرد.

البته از یاد نبریم تیم ملی والیبال ایتالیا چند بازیکن نامدار خود از جمله ایوان زایتسف را به همراه نداشت و فرانسه هم در غیاب انگاپت و دیگر بزرگان خود پای به این مسابقات گذاشت. این دو تیم بدنبال تجربه اندوزی برای بازیکنان جانشین خود بودند با این حال همواره تیمی قدرتمند به حساب می آیند.

بعد از المپیک ریو جمع بندی کارشناسان و البته فدراسیون والیبال بر این بود که تیم ملی نیاز به جوانگرایی دارد. به طور معمول تیم های بزرگ دنیا بلافاصله بعد از المپیک بازیکنانی که در المپیک بعدی (4 سال بعد) پا به سن گذاشته خواهند شد را کنار می گذارند و جوانترها را به تیم خود تزریق می کنند تا با میدان دادن به آنها برای چهار سال بعد آماده شوند.

به همین خاطر رقابتهای لیگ جهانی والیبال درست بعد از المپیک از کیفیت و شاید از اهمیت خیلی بالایی برخوردار نیست چرا که اکثر تیم ها با نفراتی جدید و جوان پای به میدان می گذارند. نظیر آن را در لیگ جهانی قبلی دیدیم. اما در تیم ایران این اتفاق رخ نداد. تیم کشورمان با همان نفرات همیشگی به مسابقات وارد شد و البته نتیجه هم نگرفت. موضوعی که انتقاد بسیاری را بدنبال داشت.

رقابتهای جام قهرمانان بزرگ در ژاپن فرصت خوبی برای ایگور کولاکوویچ بود تا بتواند ایده های خود را در تیم ملی پیاده کند و البته خوب هم نتیجه گرفت. جدای از اینکه دو تیم بزرگ این مسابقات کامل نبودند و تیم کشورمان برابر برزیل هم بسیار دور از انتظار بازی کرد و نتیجه را به راحتی به حریف واگذار کرد شاگردان کولاکوویچ فوق العاده ظاهر شدند.

اکنون زمان پوست اندازی در تیم ملی فرا رسیده است. تیم ملی تا المپیک بعدی کمی بیش از دو سال فرصت در اختیار دارد تا جوانگرایی کند و البته بازی های آسیایی 2018 نیز در پیش است. اما سوال اینجاست با این نتیجه ای که کسب شد کدام بازیکنان باید از تیم ملی بروند؟

آیا جانشینی برای سعید معروف در تیم ملی وجود دارد؟ پست سعید معروف به گونه ای است که او به راحتی می تواند در المپیک بعدی هم در فرم مطلوب خود باشد. سیدمحمد موسوی مدافع اصلی تیم ملی روی تور بدون تردید بازیکن بدون جانشین در تیم ملی است. عادل غلامی نیز بازیکنی تاثیر گذار در پست سرعتی بود اما بخاطر مسایل حاشیه ای که پیش آمد و از تیم ملی رفت ناخواسته جای خود را به سامان فائزی داد.

در پست پشت خط زن مهمترین بخش برای تغییرات است. شهرام محمودی از تیم ملی رفت و امیر غفور بازمانده از نسل قبلی است. در این پست معنوی نژاد جوان هم می تواند بازی کند اما بعید به نظر می رسد کولاکوویچ حاضر به از دست دادن غفور بشود.

مشکل اینجاست بیشتر آسیب دیدگی ها برای بازیکنان پشت خط زن پیش می آید. غفور و محمودی در سال های اخیر بیشترین مصدومیت را در تیم ملی داشتند و این کاملا قابل پیش بینی بود. باید در نظر گرفت المپیک بعدی بیش از دو سال بعد برگزار خواهد شد و تا آن زمان شرایط جسمانی این ستاره ها حفظ خواهد شد یا با بالا رفتن سن آنها وضعیت بدتر خواهد شد.

بهر روی مشکل بزرگی پیش روی ایگور کولاکوویچ قرار گرفته است. همه انتظار جوانگرایی از وی را دارند اما کدام بازیکنان باید از جمع فعلی کنار بروند؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.