خرم‎آباد- مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان از انجام برنامه‎های مختلف در روز دوم مهر به مناسبت روز غار پاک خبر داد.

بازدید از غارهای لرستان در روز «غار پاک»

به گزارش قدس‎آنلاین و به نقل از روابط‎عمومی اداره‎کل حفاظت از محیط‎زیست لرستان؛ مهرداد فتحی بیرانوند گفت: با فرا رسیدن دوم مهر ماه که بهعنوان روز غار پاک نامگذاری شده است اقداماتی از قبیل بازدید از غارهای سطح استان توسط تشکلهای مردم نهاد، پاکسازی غارهای سطح استان توسط گروههای کوهنوردی و سمنهای زیست محیطی، اطلاعرسانی و نصب بنر در سطح استان و بیان اهمیت غارها و نیز درج مطالب علمی- آموزشی درباره غارها در سربرگ مکاتبات اداری را از جمله اقدامات این اداره کل در این روز برشمرد.

فتحی بیرانوند اظهار داشت: این اقدامات در راستای معرفی و ضرورت حفاظت ازغارها بهعنوان چشماندازهای طبیعی و زیستگاههای منحصر به فرد انجام میشود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان افزود: غارها علاوه بر اهمیت حفظ نمونه‌ها، جلوه‌ها و مناظر کارستی به‏عنوان بخشی از راهبرد حفاظت از تنوع جهانی زمین محسوب می‏شوند.

وی با بیان کارکردهای مختلف غارها از جمله کارکرد توریستی، گردشگری طبیعی، توانمندسازی اقتصاد محلی، سکونت و گاهی بهعنوان محلهایی برای درمان بیماریهای تنفسی بهخصوص غارهایی که دارای چشمههای آب گرم هستند بر حفاظت کامل از این موهبت الهی تأکید کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.