شهرکرد-مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: در سال جاری تاکنون ۱۱ حکم به مساحت ۲۹۰هزار و ۲۵۳ مترمربع با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد و ۳۶۱ میلیون ریال بطور قطعی اجرا شده است.

۶۰ میلیارد ریال از اراضی ملی در سال جاری رفع تصرف شد

قاسم قاسمی ده چشمه در گفت و گو با قدس آنلاین با اشاره به وضعیت عملکرد یگان حفاظت اراضی راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: مشکلات اجرای احکام و رفع تصرفات فوری از جمله نبود امکانات مناسب برای اجرای احکام، در برخی موارد نیز نیروی دخیل با انجام ماموریت با امکانات و استعداد متناسب زمان اجرای حکم وارد عمل نمی‌شود و همچنین نیروی انتظامی عملیات متصرفین را متوقف نمی‌کند و خواهان دستورات قضائی است مقامات قضائی لازم است دستورات صریح برای توقف عملیات متصرفین را بلافاصله پس از گزارش صادر نمایند تاخیر سبب ایجاد آثار تصرف می‌گردد.

وی با اشاره به برنامه های پیش بینی شده در زمینه مشکلات افزود: تاکید بر عدم اعطای پروانه ساختمانی و عدم صدور مجوز انشعابات آب، برق و گاز و غیره و الزام شهرداری و دستگاه های خدمات رسان به استعلام از راه و شهرسازی استان ضروری و همچنین ادارات و شهرداری های دارای امکانات و ماشین آلات به نحوی ملزم به همکاری برای تخصیص لودر و بیل مکانیکی برای اجرای احکام دادگستری انجام شود.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری با توجه به احکام قطعی اجرا شده در سال ۹۵ تصریح کرد: سال گذشته ۲۴ حکم به طور قطعی اجرا که مجموع مساحت ۱۲۹ هزار و ۲۶۳ مترمربع به ارزش ۲۷ میلیارد و ۸۰۳ میلیون ریال بوده است.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری با اشاره به رفع تصرف فوری خاطر نشان کرد: سال گذشته ۲۶ مورد رفع تصرفات به مساحت ۱۸۱ هزار و ۱۵۷ مترمربع و به ارزش ۶ میلیارد و ۱۳۶ میلیون ریال انجام شد.

قاسمی عنوان کرد: در سال جاری تاکنون ۱۱ حکم به مساحت ۲۹۰ هزار و ۲۵۳ مترمربع با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد و ۳۶۱ میلیون ریال طور قطعی اجرا و همچنین امسال در حال حاضر ۱۵ مورد رفع تصرف به متراژ ۳۶ هزار و ۹۰۰ مترمربع به مبلغ ۲۳ میلیارد و ۵۶ میلیون ریال انجام شده است.

وی در ادامه تاکید کرد: اجرای احکام قضائی قطعی از زمان تشکیل یگان حفاطت سال گذشته و شش ماهه نخست سال جاری تعداد ۳۵ حکم به مساحت ۴۱۹ هزار و ۵۱۶ مترمربع و ارزشی بالغ بر ۸۸ میلیارد و ۱۶۵میلیون ریال صورت گرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.