جوین- رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی جوین گفت: شبکه های اجتماعی و ماهواره ها هجمه های خود را برای ایجاد فساد در جامعه افزایش داده اند.

شبکه های اجتماعی و ماهواره حجاب جامعه اسلامی را هدف قرار داده است

به گزارش قدس آنلاین، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان جوین گفت: بانوان مهم ترین گروه هدف شبکه های ماهواره ای قراردارند. مهم ترین اهداف طراحان پشت پرده شبکه های فارسی زبان ماهواره ای، تاثیر گذاری بر روی قشر زن به عنوان مخاطب خاص است و بانوان خانه دار برای این رسانه ها گروه هدف هستند، زیرا با تغییر هویت فرهنگی بانوان است که کم کم می توان هویت فرهنگی دیگر اقشار را تغییر داد.

مجید نقابی اظهار داشت: به نظر می‌رسد میزان استفاده از شبکه‌های ماهواره‌ای در سال‌های اخیر در کشور بسیار افزایش یافته است، برنامه‌هایی که با سنت و فرهنگ ایرانی و اسلامی در تضاد هستند و اثرات مخرب روحی و روانی بر مخاطبان برجای می‌گذارند.

وی تاکید کرد: امروزه کشورهای استعمارگر به بهانه جهانی شدن، با کمک ابزارهای فرهنگی نظیر ماهواره‌ تلاش می‌کنند، تغییرات فرهنگی مورد نظر خود را به ویژه بر ملت های مسلمان بوجودآورند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: حیازدایی، عفت گریزی، بروز ناهنجاری‌های ارتباطی در محیط ‌های اجتماعی، افزایش روابط نامشروع و خیانت، تنها گوشه‌ای از نتایج عملکرد شبکه‌های ماهواره‌ای در این حوزه  است. کافیست سری به تیتر روزنامه ها بزنیم از آمار بی سابقه رشد طلاق و کاهش بی سابقه آمار ازدواج گرفته، تا بی بند و باری افزایش اعتیاد و بانوان خیابانی، همه و همه با افزایش شبکه های ماهواره ای، رشد بی سابقه ای داشتند.

نقابی گفت: از دیگر تبعات حضور ماهواره در خانه، سست شدن بنیان خانواده است، ورود ماهواره به خانه را می توان به منزله ورود یک فرد نامحرم و لاابالی دانست که دوست ناباب برای فرزندان است و درصدد اختلاف افکنی بین بانوان و همسرانشان است، دین افراد را می گیرد، مرزها و حریم های خانواده را می شکند، به آسانی حقیقت های سیاسی و اجتماعی را وارونه جلوه می دهد.

وی اضافه کرد: بر اساس یک پژوهش از نظر فنی در ۱۵۹ مدار تلویزیونی در کل جهان در مجموع ۲۰۳ ماهواره تلویزیونی فعال است که از این تعداد ۸۰ دریافت کننده در ایران، ۱۰۰ ماهواره تلویزیونی (یعنی نیمی از ماهواره‌های جهان) قرار دارد. این تعداد ماهواره‌ها، امکان تماشای حدود ۱۸ هزار شبکه تلویزیونی را در ایران فراهم می آورد.

وی ادامه داد: همه ما می دانیم که راه اندازی یک شبکه ماهواره ای برای پخش فیلم و سریال هزینه بالایی دارد؛ حال سوال اینجاست که چرا غرب برای ما فارسی زبان ها هزینه های فراوان می کند؟ مگر چند کشور فارسی زبان وجود دارد؟ اگر غرب دوستدارمان بود پس چرا ما را تحریم کرد.

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان جوین بیان کرد: در حال حاضر بیش از ۲۰۰شبکه فارسی زبان یا بخشی از آن به زبان فارسی در شبانه روز افکار، روح و روان و اندیشه مردم ایران را مورد هجمه قرار داده و حتی در دوران موسوم به تحریم ها هم هیچ گاه ایران را در این زمینه تحریم نکردند و با پخش روزانه ده ها سریال، فیلم سینمایی، انیمیشن، کلیپ موسیقی و مستندهای جعلی و البته جذاب، در تلاش برای تاثیرگذاری بر افکار عمومی مردم به ویژه نسل جوان و نوجوان هستند.

نقابی ادامه داد: دشمنان به درستی درک کرده اند که تنها راه مقابله با اسلام ناب، جمهوری اسلامی و مردم ایران، دور کردن مردم از اسلام و آموزه های اصیل و فرهنگ اسلامی است و با هجمه گسترده انواع برنامه ها و فیلم های خود در قالب فیلم سینمایی، سریال، مستند داستانی و انیمیشن، به دنبال این هستند که فرهنگ خود را جایگزین فرهنگ غنی اسلامی کرده و زیرساخت های اعتقادی و فکری ایرانیان را مورد حمله قرار دهند.

رئیس فرهنگ ارشاد اسلامی جوین یادآور شد: نباید از این نکته غافل شد که مهم ترین اهداف طراحان پشت پرده شبکه های فارسی زبان ماهواره ای، تاثیر گذاری بر روی قشر زن به عنوان مخاطب خاص است و بانوان خانه دار برای این رسانه ها گروه هدف هستند، زیرا با تغییر هویت فرهنگی بانوان است که کم کم می توان هویت فرهنگی دیگر اقشار را تغییر داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.