گچساران- مراسم عزاداری روز عاشورا با حضور گسترده عزاداران حسینی در شهرستان گچساران برگزار شد.

عزاداری روز عاشورای حسینی در گچساران برگزار شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، مراسم عزاداری روز عاشورا با حضور گسترده عزاداران حسینی  در شهرستان گچساران برگزار شد ، گچساران شهر کوچکی است  اما سالهاست که در روز عاشورا به یاد سقای دشت کربلا چندین هزار عزادار از حسینیه های مختلف این شهر حرکت می کنند و به گلزار شهدا می روند و به عزاداری حسینی می پردازند.

سید امین الله حجازی امام جمعه گچساران در خطبه عبادی سیاسی پیش از نماز ظهر عاشورا ،گفت:  قرآن توسعه به ولایت می کند لذا گفته اند قرآن تفسیر و ترجمه نمی خواهد ، به همین دلیل همه ی هجمه ها بسوی ولایت فرستاده شده است.

امام جمعه گچساران افزود: با وجود موجود خبیث و پلیدی مثل معاویه که خودش را به عنوان ولی و جانشین پیغمبر بر منبر نشاند و فتنه را گسترش داد بگونه ای که جوامع بشری از شخص پیغمبر غافل و از عظمت قرآن غافل شدند و با قران عملا فاصله گرفتند و نه تنها باعث شد با ولایت فاصله بگیرند بلکه مقابل ولایت ایستادند و شمشیر کشیدند.

وی بیان داشت: در نتیجه این فتنه که باید نامش را فتنه ی عمیق فرهنگی و عقیدتی گذاشت جریان امامت پیش میاید و به آتش کشیدن درب خانه ی حضرت زهرا پیش می آید و بعد تا به کربلا می رسد که اگر ابا عبدالله حسین (ص) ،معاویه خبیث را به جامعه معرفی نمی کرد و این فتنه را توضیح نمی داد و جوامع بشری را آگاه و روشن نمی کرد امروز نامی از اسلام در هیچ کجای عالم وجود نداشت و این قصه ادامه دارد.

وی با اشاره به خطر فتنه گفت: خطر بیان شد ولی به کلی فتنه ریشه کن نشد و اینکه کسی جرات ایستادن در مقابل حاکم ولو فاسد بایستد را باب کرده بودند و  این مانع(فتنه) را ابا عبدالله الحسین (ص) در حادثه کربلا از سر راه برداشت.

در ادامه نماز ظهر عاشورا با حضور خیل عظیمی از عزاداران حسینی برپا شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.