بجنورد- فرمانده نیروی انتظامی خراسان شمالی از کشف یک تن و ۳۳۴ کیلو گرم مواد مخدر در استان، در ۶ ماهه سال جاری تا کنون خبر داد و گفت: تنها در یک عملیات مشترک بیش از ۴۰۰ کیلو گرم مواد مخدر در سبزوار کشف شد که کشف ۳۰۰ کیلوگرم آن به استان اختصاص یافت.

یک تن و ۳۳۴ کیلوگرم مواد مخدر در خرسان شمالی کشف شد

به گزارش قدس آنلاین، سردار مظاهری در نشست خبری خود به مناسبت هفته ناجا با اشاره به دستگیری یک هزار و ۴۶۶ قاچاقچی در استان، گفت: امسال۲۱ باند مواد مخدر متلاشی ۵۶ دستگاه خودرو توقیف و یک قبضه اسلحه نیز کشف شده است.

کاهش سرقت

وی با اشاره به وقوع دو هزار و ۸۱۳ فقره سرقت در استان، اظهارکرد: طی شش ماهه نخست امسال سرقت در استان دو درصد کاهش یافته و یک هزار و ۲۸۰ نفر سارق نیز دستگیر شده اند.

مظاهری با بیان اینکه ۱۰ طرح مبارزه با سرقت در استان اجرا شده، افزود: در این راستا ۲۱ باند سرقت احشام، منزل، خودرو متلاشی و بیش از دو هزار سرقت نیز کشف و اموال به مالباختگان تحویل داده شده است.

وی با اشاره به کاهش ۹ درصدی سرقت های مهم در استان، گفت: کیف قاپی ۳۶ درصد، سرقت مغازه ۲۲ درصد و سرقت اتومبیل ۱۶ درصد در استان کاهش یافته است.

وی با اشاره به تشکیل ۳۷ هزار و ۹۲۵ مورد رونده در ارتباط با جرائم مختلف در استان، افزود:طی نیمه نخست سال جاری تشکیل پرونده های مختلف ۱۱ درصد افزایش یافته است.

کشف ۵۸۶ فقره جعل و کلاهبرداری

مظاهری با بیان اینکه نیمه نخست امسال۵۸۶ فقره جعل و کلاهبرداری در استان انجام شده که ۴۸۴ مورد آن کشف شده است، افزود: در خصوص جرائم اقتصادی، قاچاق کالا ۲۶۳ نفر  و درارتباط با احتکار، اختلاس و زمین خواری نیز ۲۷ نفر دستگیر شده اند.

کشف ۱۱ فقره قتل

وی با اشاره به کشف ۱۱ فقره قتل در استان، گفت: ۹ مورد از این قتل ها طی سال جاری  و دو مورد نیز مربوط به سال های گذشته بوده که کشف شده است.

تشکیل ۲۴۶ پرونده در فضای مجازی

مظاهری در ارتباط با پلیس فتا نیز اظهارکرد: در نیمه نخست امسال ۲۴۶ پرونده در فضای مجازی تشکیل شده که مهمترین آنان مربوط به برداشت اینترنتی، کلاهبرداری و مسائل اخلاقی و هتک حرمت است.

وی با اشاره به دستگیری ۱۳۵ مجرم فضای مجازی در استان، افزود: بیشترین مجرمان فضای مجازی استان در بازه سنی ۲۰ تا ۴۰ سال قرار دارند.

مظاهری با اشاره به برخورد با نصابان ماهواره و جمع آوری تجهیزات ماهواره ای، عنون کرد: امسال ۱۷ مرکز فساد و فحشا در استان شناسایی و منهدم شده است.

وی با اشاره به برپایی آزمون استخدامی در نیروی انتظامی استان، گفت: چهارنفر در شاخه افسری، ۶۲ مورد درجه داری، و کادری نیز ۱۰ نفر و درمجموع ۷۸ نفر جذب خواهند شد.

۸۵ برنامه به مناسبت هفته ناجا

مظاهری با اشاره به برپایی ۸۵ عنوان برنامه همزمان با هفته ناجا در استان، گفت: دیدار با نماینده ولی فقیه  و نماینده مجلس خبرگان رهبری در استان، شرکت در نماز جمعه، حضور در همایش اصناف و همیاران پلیس، ارائه آموزش های همگانی و برپایی مسابقات ورزشی و فرهنگی از مهمترین برنامه های هفته ناجا در استان است.

قاتل فراری تحت تعقیب است

رئیس پلیس آگاهی خراسان شمالی نیز در این جلسه گفت: قاتل فراری کانون اصلاح تربیت بجنورد تحت تعقیب است.

سرهنگ عرب زاده اظهارکرد: سال ۹۱ جوان ۲۱ ساله ای سال در شهرستان اسفراین در درگیری فردی را به قتل رساند و سپس به تهران متواری شد.

وی ادامه داد: این قاتل چندی بعد دستگیر و تحویل زندان مرکزی بجنورد شد.

عرب زاده با بیان اینکه این قاتل از کانون اصلاح و تربیت فرار کرده است، گفت: هم اکنون این فرد تحت تعقیب بوده و هنوز دستگیر نشده است.

وی یادآورشد: حکم قصاص این قاتل فراری نیز صادر شده بود.

مرگ ۱۵۲ نفر بر اثر سوانح رانندگی

رئیس پلیس راه خراسان‌شمالی نیز در این نشست گفت: طی شش ماهه امسال ۱۵۲ نفر بر اثر تصادف در محورهای استان جان خود را از دست داده اند.

سرهنگ علیرضا حسین زاده اظهارکرد: طی نیمه نخست سال جاری ۱۵۲ نفر بر اثر سوانح رانندگی در محورهای استان جان خود را از دست داده اند که تعداد تلفات نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۴ درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تا پایان شهریور ماه یک هزار و ۴۴۱ فقره تصادف فوتی، جرحی و خسارتی در محورهای استان رخ داده است.

حسین زاده افزود: عدم توجه به جلو با ۳۴ درصد، انحراف به چپ با ۱۶ درصد، سرعت غیر مجاز ۱۷ درصد و عدم رعایت حق تقدم ۱۱ درصد و عدم رعایت فاصله طولی نیز شش درصد از دلایل وقوع تصادفات در استان هستند.

وی یادآورشد: در اجرای طرح تابستانی ۹۲ نفر بر اثر تصادف در جاده های استان جان باختند که این شاخص نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۲ درصد افزایش داشته است.

حسین زاده خاطرنشان کرد: از مجموع تصادفاتی که در استان رخ داده ۳۱۳ فقره مربوط به محور بجنورد به جنگل گلستان بوده که ۳۱ مورد از این تصادفات منجر به فوت افراد شده است.

وی ادامه داد: شرایط محیطی در جاده برای راننده اهمیت بسزایی دارد و جاده های دو طرفه سبب می شود تا راننده خسته و بهم ریخته شود.

حسین زاده یادآورشد: از ۱۱۹ فقره واژگونی رخ داده در محورهای استان ۵۸ فقره منجر به فوت ۷۰ نفر شده است.

وی با بیان اینکه از مجموع ۱۵۲ فوتی استان ۵۵ نفر در راه های فرعی و ۹۵ نفر در راه های اصلی جان خود را از دست داده اند، افزود: واژگونی های خودرو در محورهای اسفراین به سنخواست و در محورهای فرعی شهرستان رازو جرگلان عدد بسیار بالایی است که می طلبد بیش از پیش به این حوزه توجه کنیم.

حسین زاده با بیان اینکه با ضعف استانداردهای راه روستایی مواجه هستیم، گفت: باید در راستای ارتقاء امنیت راه های روستایی اقدامات متفاوتی از جمله آشکار سازی نقاط حادثه خیز انجام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.