جوین-نخبه جوینی همراهی اساتید را مطلوب ولی مساعدت های دولتی نامطلوب اعلام کرد و گفت: برای توسعه روبات در کشور نیازمند کمک مدیران ارشد دولت هستیم.

نخبه جوینی از مدیران ارشد دولت برای توسعه روبات در کشور طلب کمک کرد
محسن ملایجردی نخبه جوینی که فارغ التحصیل کارشناسی ارشد مکانیک دانشگاه فردوسی مشهد است در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین گفت: بزرگترین مشکل در پیشرفت و توسعه ساخت ربات کمبود اختصاص بودجه در ساخت روبات است.
ملایجردی که رتبه دوم مسابقات تیم پایتون ربات دانشگاه فردوسی مشهد در بخش دانشجویی نمایشی را در سطح مسابقات کشوری کسب کرده است در توضیح بیوگرافی خود گفت: من متولد شهر نقاب شهرستان جوین و فارغ التحصیل کارشناسی ارشد طراحی کاربردی مکانیک جامدات دانشگاه فردوسی مشهد هستم و به دلیل علاقه خاصی که به روباتیک داشتم با همکاری تنی چند از دانشجویان تیم رباط را ایجاد کردیم و در مسابقات بزرگ بین المللی با حضور تیم‌های متعدد شرکت کردیم و توانستیم مقام دوم مسابقات را کسب کنیم.
 وی کسب مقام دوم در بین ۴۵ تیم را از افتخارات دانشگاه فردوسی مشهد اعلام کرد و افزود داوران در اختصاص امتیاز به تیم ربات دانشگاه فردوسی مشهد به ساخت قطعات روبات توسط تیم ما اهمیت زیادی داد وبه همین خاطر از روبات ما اظهار رضایت کرد و در کسب رتبه دوم توفیق حاصل شد.
 این کارشناس ارشد خاطرنشان کرد: روباتی شبیه مار ساختیم که تنها روبات متشکل از اجزای مکانیکی و برقی بوده و از این رو دارای اجزای بزرگتر و در نتیجه تیم قوی تری بود و این امر باعث شد تا به زمان بیشتری برای تمرین نمایش این طرح نیاز پیدا کنیم که متاسفانه مسیر نشد و در بخش نمایش توانستیم به خوبی قابلیت و توانمندی های خود را به داوران نشان دهیم ورتبه اول را کسب کنیم.  
 ملایجردی تاکید کرد: واقعیت این است که در هر مرحله ساخت و در بخش علمی هیچ  مشکل و کاستی نداشتیم خوشبختانه استادان درحمایت طرح سنگ تمام گذاشتند اما در بحث بودجه متاسفانه با مشکل مواجه بودیم.  
 وی اظهار امیدواری کرد: مسئولان دستگاه‌های ذیربط به مشکلات دانشجویان وفارغ التحصیلان توجه کرده و برای پیشرفت و توسعه علمی و عملی برابری با دانشگاه های جهان در ساخت روبات و سایر علوم موفقیت های بهتری کسب کنیم و این توان را در خود می بینیم که بتوانیم روزی مقام اول دنیا را برای روبات دانشگاه فردوسی بدست آوریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.