ساری- مدیرکل پدافند غیرعامل مازندران از راه اندازی ۱۳۴ خانه هلال و مرکز مدیریت بحران روستایی در مرامز دهستان ها خبر داد.

۱۳۴ مرکز مدیریت بحران در مراکز دهستان های مازندران راه اندازی شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سید یدالله نبوی صبح پنج شنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی در پاسخ به سوال قدس آنلاین، اظهار کرد: برای تجهیز این مراکز ۱۰ میلیون اختصاص یافته تا امکانات اولیه در آنها دایر شود.

وی تاکید کرد: آموزش های لازم در این مراکز انجام تا فرهنگ سازی موردنظر در مورد پدافند غیرعامل، اتفاق بیفتد.

مدیرکل پدافند غیرعامل مازندران در پاسخ به سوال دیگر قدس آنلاین با اشاره به اینکه این نهاد یک مجموعه نوپاست، اضافه کرد: اگر مردم اطلاع کافی در رابطه با پدافند غیرعامل ندارند، همه ما مقصریم و در این رابطه باید تلاش مضاعفی صورت گیرد.

نبوی یادآور شد: در بودجه امسال همه دستگاه های اجرایی که از اعتبارات تملک دارایی برخوردار شدند، موظف و موکلف اند یک درصد از اعتبارات را به طرح های عمرانی با ماهیت پدافند غیرعامل اختصاص دهند.

نبوی از اجرای ۲۲۳ کلاس آموزشی، ۱۲۱ رزمایش، ۲۵ همایش و ۲۹ نمایشگاه در هفته پدافند غیرعامل خبر داد و گفت: در این هفته ۹ پروژه در مازندران افتتاح خواهد شد.

وی در رابطه با همگانی کردن پدافند غیرعامل توضیح داد: امسال دانش آموزان ۳ هزارمدرسه و ۲۶ هزار کلاس درس، پدافند غیرعامل را فرا خواهند گرفت.

مدیرکل پدافند غیرعامل مازندران از تست سدهای مازندران در راستای پدافند غیرعامل خبرداد و گفت: در این رزمایش، دریچه های سدها بررسی، رهاسازی آب در رودخانه ها انجام و به افرادی که در مسیر سدها بیتوته کرده بودند، هشدارهای لازم ارائه شد.

نبوی افزود: ۱۶۰ مرکز که نقص هایی در رابطه با پدافند غیرعامل نقص داشتند، بررسی و نقص های موجود برطرف و مدیران این مراکز، الزامات و پیوست ها را اجرایی کردند.

وی یادآور شد: دیزل ژنراتور تمام بیمارستان ها بررسی شد تا در شرایط بحرانی دچار مشکل نشوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.